۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85094027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ با مهم ترین ایالت پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در «لاهور» مرکز ایالت پنجاب پاکستان ارتقای روابط با همسایگان را از اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم دانست و تاکید کرد: ایران آماده گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایالت پنجاب به عنوان مهم ترین ایالت پاکستان است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، «مهران موحدفر» در دیدار با «سید محسن نقوی» سروزیر ایالت پنجاب در شهر لاهور به عنوان قلب فرهنگی پاکستان، روابط دو کشور را برادرانه توصیف کرد و افزود ما آینده این روابط را روشن می بینیم.

وی ارتقای روابط با همسایگان به ویژه پاکستان در تمامی حوزه های مشترک همکاری از جمله اقتصادی، تجاری و فرهنگی را از اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم در ایران دانست و با اشاره به ظرفیت‌های فراوان همکاری میان دو کشور، از مبادلات تجاری و اقتصادی و مناسبات مشترک فرهنگی به عنوان فرصتهای پیش رو به ویژه میان استان‌های دو کشور یاد کرد.

موحدفر با اشاره به موضوع خواهرخواندگی شهرهای اصفهان و لاهور و لزوم اجرایی شدن آن، به معرفی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در اصفهان که هفته آینده در این شهر برگزار می شود پرداخت و از سروزیر ایالت پنجاب برای سفر به استان اصفهان دعوت کرد که با استقبال طرف پاکستانی همراه شد.

سروزیر ایالت پنجاب نیز ضمن ابراز خرسندی از روابط دو کشور اظهار داشت که اطمینان داریم روابط ایران و پاکستان در آینده بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

نقوی، از توسعه مناسبات تجاری دو طرف و نیز اجرای ایده های مشترک فرهنگی در قالب خواهرخواندگی شهرهای دو کشور استقبال و آمادگی دولت ایالت پنجاب را برای همکاری در پروژه های اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

دفتر سروزیری ایالت پنجاب نیز امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار بر افزایش صادرات ایالت پنجاب به ایران مانند انبه، برنج و گوشت توافق شد.

محسن نقوی با ابراز خرسندی از دریافت دعوت سفر به ایران، گفت که هیات ایالت پنجاب در رویداد فرهنگی اصفهان شرکت خواهد کرد.

پنجاب با بیش از ۱۱۰ میلیون نفر جمعیت بزرگترین ایالت پاکستان و از لحاظ مساحت دومین ایالت بزرگ پس از ایالت بلوچستان به حساب می‌آید. شهر «لاهور» به عنوان مرکز ایالت پنجاب و به دلیل قرار گرفتن مراکز فرهنگی و تاریخی از جمله آرامگاه علامه اقبال لاهوری، دانشگاه‌های معتبر و قدیمی به عنوان قلب فرهنگی پاکستان شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha