۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 2426
کد خبر: 85094262
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امیرعبداللهیان: ایران از هرگونه توافق میان گروه‌های لبنانی حمایت می‌کند

بیروت- ایرنا- وزیرامور خارجه ایران گفت: از هرگونه توافق بین گروههای لبنانی حمایت می‌کند و همه طرف‌های خارجی را هم دعوت می‌کند بدون دخالت در امور لبنان به این انتخاب احترام بگذارند.  

به گزارش خبرنگار اعزامی سیاست خارجی ایرنا به لبنان، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود،  گفت:  در نشست امروز درباره مسائل دوجانبه و وضعیت داخلی لبنان و موقعیت مهم منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد، تصریح کرد: مقامات و احزاب سیاسی لبنان از توانمندی و شایستگی لازم برای اتفاق نظر در انتخاب رئیس جمهور برخوردارند.

امیرعبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه توافق و انتخاب بین تمام گروههای لبنانی حمایت می‌کند و همه طرف‌های خارجی را هم دعوت می‌کند بدون دخالت در امور لبنان به این انتخاب احترام بگذارند.  

وزیر امورخارجه با بیان اینکه درباره همکاری‌های همه‌جانبه ایران و لبنان گفت‌وگو کردیم، گفت: در دیدار با همتای لبنانی خود بر آمادگی ایران برای تقویت هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی، تجاری، گردشگری را مورد تأکید قرار دادیم.  

وی افزود: همچنین درباره توافق اخیر ایران و عربستان، شرایط فلسطین، تحولات اوکراین، افعانستان سودان و لیبی با همتای لبنانی خود گفت‌وگو کردم.

امیرعبداللهیان گفت: روز جمعه کنفرانس مطبوعاتی در محل سفارت ایران برگزار و جزئیات بیشتری در آن اعلام خواهد شد.

وزیر امور خارجه لبنان: امیدواریم شاهد اثرات مثبت توافق ایران و ‌سعودی در لبنان باشیم

عبدالله بوحبیب در ادامه این نشست خبری گفت: با وزیر خارجه ایران در خصوص توافق ایران و سعودی صحبت کردیم
و در خصوص همکاری ایران و لبنان در حوزه انرژی گفت و گو کردیم

وی ادامه داد: توافق ایران و سعودی در لبنان، یمن، فلسطین و سوریه اثر خواهد داشت.

به گزارش ایرنا وزیر امور خارجه شامگاه گذشته در صدر هیأتی عالی‌رتبه سیاسی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد و مورد استقبال مقامات لبنان قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در بدو ورود، در کنفرانس خبری فرودگاه، با بیان اینکه هم جمهوری اسلامی ایران و هم لبنان از تحولات جدید در منطقه متأثر خواهند شد، تأیید کرد: ایران امنیت و رفاه لبنان را امنیت و رفاه منطقه و خود می‌داند.

امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری هم مهمان سلطنت عمان بود و با همتای خود و دیگر مقامات عمانی درباره مهمترین موضوعات اقتصادی و سیاسی در روابط دو کشور و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha