پیشنهاد تصویب یکهزار میلیارد ریال برای ساماندهی فاضلاب شهرستان کارون

اهواز- ایرنا- رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تصویب یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی فاضلاب شهرستان کارون برای قرار گرفتن در مصوبات سفر دوم استانی رییس جمهور به خوزستان پیشنهاد می شود.

به گزارش ایرنا علی سلاجقه روز پنجشنبه در جریان سفر به خوزستان به عنوان یکی از اعضای هیات دولت همراه رییس جمهور در نشست شورای اداری شهرستان کارون بیان کرد: در صورت تخصیص اعتبار می توان بخشی از مشکلات فاضلاب این منطقه برطرف شود، در حال حاضر پروژه فاضلاب شهرستان کارون ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه ورودی شهرستان کارون بسیار چهره ناخوشایندی دارد اظهارکرد: ساحل این شهرستان نیز نامناسب است و باید با همکاری دستگاه های مربوطه ساماندهی شود.

به گفته سلاجقه تردد گاومیش ها در این شهرستان نیاز به ساماندهی دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: متاسفانه در این شهرستان انباشت زباله زیادی دیده می شود که چهره شهر را نازیبا کرده است.

سقوط کودکان در شبکه های فاضلاب کارون نشان دهنده کم کاری مدیران است

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ سیلاب مشکلات زیادی را در این شهرستان ایجاد کرده است افزود: سقوط برخی کودکان در شبکه های فاضلاب این شهرستان بسیار ناراحت کننده است و این نشان دهنده کم کاری مدیران است.

سلاحقه اظهارکرد: متاسفانه اعتباراتی که به این شهرستان داده شده به خوبی مدیریت نشده است و هدر رفت منابع و اعتبارات را داریم، قرار نیست که فقط اعتبار تخصیص داده شود و کاری انجام نگیرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: باید همراه با برنامه های تعیین شده برای این شهر گام برداشته شود، شهرستانی که ظرفیت بسیار خوبی در نیروی انسانی دارد نباید مشکلی در کار و اشتغال داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از زیرساخت هایی که باید در این شهرستان رسیدگی شود آموزش و پرورش است گفت: در گذشته این منطقه زیر مجموعه شهرستان اهواز بود و اصلا زیبنده نیست که مردم این منطقه در چنین شرایط سختی زندگی کنند.

سلاجقه با بیان اینکه دولت به مشکلات این شهرستان بسیار توجه دارد افزود: پیشرفت پروژه فاضلاب این شهرستان ۵۰ درصد است و باید هر چه سریعتر تکمیل شود.

وی با تاکید بر بهبود کیفیت آب شرب این شهرستان اظهارکرد: این موضوع لازم است در مصوبات رییس جمهور قرار بگیرد تا برای آن یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۲۶ هزار هکتار کانون ریزگرد در اطراف این شهرستان قرار دارد که مقرر شده از گونه هایی که سریع رشد می کنند در این منطقه کشت شود.

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر برای استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha