۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 5261
کد خبر: 85094392
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع وارد دهلی نو شد

تهران- ایرنا- وزیر دفاع گفت: سازمان همکاری شانگهای یکی از کانون های بسیار مهم تحولات منطقه ای و جهانی است و ایران تلاش خود را برای مبارزه با یکجانبه گرایی تقویت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا؛ امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی روز پنجشنبه و در بدو ورود به فردوگاه دهلی‌نو گفت: جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در سطح وزارت دفاع در اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای شرکت می کند.

وزیر دفاع تصریح کرد: در این فرصت پیش آمده ان شاءالله به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست های نظام اسلامی به ویژه در زمینه مواردی مانند مقابله با یکجانبه گرایی برخی کشورها، مقابله با تروریسم و افراط گرایی، تلاش های خود را گسترده تر خواهیم کرد.

سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در ابعاد قدرت ملی، بخش های اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی و سایر بخش هایی که می‌توانیم مواضع مان را مطرح کنیم فرصت ساز خواهد بود ادامه داد: در همین چارچوب دیدارها و ملاقات هایی با وزرای دفاع سایر کشورها در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران و تقویت ثبات منطقه خواهیم داشت.

وی امروز به‌ منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، عازم هند شد. سخنرانی و گفت وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر است.

سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است. استفاده از ظرفیت‌های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha