سپردن فعالیت‌های اقتصادی به مردم از راه‌های کاهش تورم است 

قصرشیرین - ایرنا- امام جمعه موقت قصرشیرین گفت: سپردن فعالیت‌های اقتصادی مورد نیاز مردم به آنها و از بین بردن اقتصاد دولتی، محور قراردادن تولید دانش‌بنیان و از بین بردن وابستگی به صادرات نفت خام راهکار کاهش وابستگی دلار و افزایش تحرک تجارت خارجی، کم کردن اثر تحریم‌ها و رشد مستمر اقتصادی و کاهش تورم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «خلیل چراغی» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: بیش از ۶۰ متن از مجموع سخنرانی‌های رهبر انقلاب از آخرین دیدار با دولت قبل در مرداد سال ۱۴۰۰ تا دیدار نوروزی ۱۴۰۲ منتشر شده که با مطالعه این متون و کدگذاری آن‌ها و یافتن کلمات پرتکرار کلیدی، تصویری از نقشه ذهنی رهبری به دست می‌آید.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد این نقشه ۲ بردار داخلی و خارجی دارد که در بُعد داخلی سه نقطه ضعف اصلی وجود دارد که راس این نقاط ضعف، اقتصاد است و به صورت مشخص همان چیزی که هم در پیام سال ۱۴۰۱ و هم ۱۴۰۲ رهبر معظم انقلاب مطرح شد تورم، گرانی و تنگی معیشت است.

خطیب موقت جمعه قصرشیرین گفت: دومین نقطه ضعف اصلاح فرهنگ عمومی است که راه‌حل آن با اصلاح انقلابی ساختار فرهنگی کشور و رفع عادات غلط فرهنگی است.

وی سومین نقطه ضعف را مقابله درست با تهاجم ترکیبی دشمن بیان کرد و گفت: اینکه اقتصاد به عنوان اصلی‌ترین مساله مطرح است چون انباشتی از مشکلات ۱۰ ساله در داخل به خاطر مسائل مدیریتی ایجاد شده و از طرف دیگر هم فشار تحریمی ۲سویه دشمن از خارج آن را تشدید کرده است.

چراغی ادامه داد: دشمن با تحریم می‌خواهد تولید کشور را به زانو در بیاورد یکی از جهت نفت و گاز که مهم‌ترین منبع ارزی کشور محسوب می شود و یکی هم از ناحیه‌ مبادلات تا هم عایدی کشور از این ناحیه دچار اشکال شود و هم مبادلات با دنیا محدود بشود.

او اضافه کرد: تجربه دولت قبل نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی دهد چون به ما کمک نمی کنند و هر جا بتوانند ضربه می زنند، دوم اینکه تولید کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است، تولید موجب افزایش اشتغال، درآمد سرانه، رفاه عمومی و موجب کاهش تورّم است و سوم اینکه باید به دنبال تولیدی برویم که دانش‌بنیان باشد.

وی اظهار کرد: موفقیت نقشه رهبری به عملکرد کارگزارانش بستگی پیدا می‌کند و باید سعی کنیم خودمان را مصداق سنّت‌های الهی در راه پیشرفت قرار بدهیم و سعی‌مان این باشد.

او اضافه کرد: انسان با توکّل و اخلاص وارد میدان بشود و با ازخودگذشتگی مجاهدت کند، عزم راسخ داشته باشد و دنبال ابتکار عمل باشد و راه‌های نو را جستجو کرده و پیدا کند و با این اقدامات به طور قطع پیروز می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha