تحقق شعار سال نیازمند مجموعه بهم پیوسته از اقدام جهادی همگانی است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: امسال، سال مهار تورم و رشد تولید است و برای تحقق آن باید یک مجموعه بهم پیوسته از کار، کارگر، کارفرما، عوامل دولتی، مراکز دانش‌بنیان و روان‌سازی امور تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: رشد تولید با شعار و حرف عملی نمی شود و نیازمند اقدام جدی و جهادی است تا آثار آن را امسال بیش از گذشته شاهد باشیم و تورم را هم باید با رشد تولید مهار کرد و نیازمندی‌های مردم را تولید و به وفور در اختیار آنها قرار داد.

وی با گرامیداشت نهم اردی‌بهشت روز شورا ، تصریح کرد: شورا در اسلام جایگاه قرآنی دارد و اینکه از نظرات افراد بهره‌گیری شود تا بتوان زمینه رشد جامعه را فراهم کرد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: شورا در نظام جمهوری اسلامی ایران جزو قانون اساسی قرار گرفته است و شوراها در بالاترین تا پایین‌ترین عرصه‌ها، تصمیم‌گیرنده و نقش آفرین هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تبریک ۱۱ اردی‌بهشت روز کار و کارگر، تصریح کرد: این مناسبت از رویدادهای مهم است و هم کار و هم کارگر در اسلام اهمیت بالایی دارد و بیکاری و تنبلی نکوهیده و مذموم است.

نکونام همچنین ۱۲ اردی‌بهشت روز معلم را گرامی داشت و گفت: معلم کار اساسی و کلیدی در تربیت نسل جوان و انسان سازی دارد و بزرگترین الگو برای معلمان، شهید مطهری است و این ضرورت به طور کامل محسوس است و می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر در نظر داشتن تخصص و تعهد در انتصابات ملی و استانی اظهار داشت: تعهد ایمانی، تخصص و تعهد موضوعاتی است که باید در انتصابات به آن دقت ویژه‌ای شود چرا که گاهی افرادی منصوب می‌شوند که با الفبای آن جایگاه، آشنایی ندارند که خسارت این نوع انتصابات کم نیست.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: نباید در انتصابات به صرف روابط و یا ارائه یک رزومه و برنامه از سوی فرد توجه کرد چرا که در غیر این صورت خسارت‌هایی برای کشور به بار خواهد آمد.

نکونام تصریح کرد: برخی سرپرستی‌ها هم سوال برانگیز است هر چند برخی هم خوش درخشیده آمد اما هر ۲ وضعیت باید تعیین تکلیف شود و تا سرعت رشد و پیشرفت کند نشود و رضایت مردم حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال مدیریت صدا و سیمای استان مطرح است و انتظار از مدیران ارشد این است که مدیری با تجربه، متعهد و دارای نگاه آسمانی و انقلابی برای این جایگاه سازنده انتخاب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در عزل و نصب‌ها دخالت ندارم، افزود: موضوعات مطروحه از باب جایگاه نظارتی و انتقال دغدغه های مردمی عنوان شد تا فردی مجرب، مومن و انقلابی در راس این دستگاه استانی قرار گیرد.

نکونام همچنین بر اجرایی شدن مصوبات سفر اول رییس‌جمهور به استان تاکید کرد و گفت: فاصله زیادی با سفر دوم رییس‌جمهور نداریم و لازمه بهره مندی از این سفر اجرایی شدن مصوبات سفر اول است و باید رشد مناسب طرح‌ها از جمله راه‌های مواصلاتی، آبرسانی، مسکن و طرح های فرهنگی به درجه مطلوبی برسد تا هم مدیران نمره قابل قبولی بگیرند و هم بتوان از ظرفیت سفر دوم استفاده کرد.

وی افزود: نظارت بر هزینه‌کرد اعتبارات و بیت‌المال نیز اهمیت بالایی دارد و مردم باید آثار این هزینه‌ها را ببینند و باید دستگاه های نظارتی بر هزینه کرد این اعتبارات نظارت جدی داشته باشند و مانع هزینه بی‌حاصل بیت‌المال شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha