۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 85095910
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

سازمان پیمان امنیت جمعی دارای نیروی هوایی می‌شود

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبر: 85095910
سازمان پیمان امنیت جمعی دارای نیروی هوایی می‌شود

تهران - ایرنا - رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی در مراسمی به مناسبت بیستمین سالگرد تشکیل این نهاد نظامی منطقه ای اعلام کرد: ایجاد نیروی هوایی برای این سازمان در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا آسیاپلاس روز شنبه نوشت: آناتولی سیدورو رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی در این مراسم در دوشنبه پایتخت تاجیکستان گفت: پیشنهادهایی از سوی کشورهای عضو برای تشکیل نیروی هوایی به عنوان بخشی از نیروهای نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) داده شده است که در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: «همراه با ادارات دفاعی و سازمان های تحقیقاتی پایه، پیشنهادی برای بهبود اساسی در بخش هوانوردی در حال تهیه است که شامل گنجاندن نیروی هوایی و اصلاح ساختار مربوطه می شود.

سیدوروف در عین حال خاطرنشان کرد که برای اطمینان از "پاسخ کافی و موثر به چالش ها و تهدیدهای مدرن، کار برای ایجاد عناصر جدید در ترکیب نیروها در حال انجام است. "

وی گفت: «بنابراین در سال ۲۰۲۲ در ارتباط با ظهور تهدیدات ایمنی بیولوژیکی، با تصمیم سران کشورها، تشکیلات مشترک حفاظت تشعشع، شیمیایی، بیولوژیکی و پشتیبانی پزشکی ایجاد شد.

سازمان پیمان امنیت جمعی یک ائتلاف نظامی در اوراسیا است که ۶ کشور ارمنستان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و بلاروس در آن حضور دارند.

این سازمان در ماه می ۱۹۹۲ با عنوان «پیمان امنیت جمعی» تاسیس شد و در اکتبر ۲۰۰۲ به سازمان پیمان امنیت جمعی تغییر یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha