ملی‌پوش کشتی آلیش بانوان: هیچ پاداشی به مدال‌آوران این رشته نمی‌دهند

تهران- ایرنا- دارنده مدال نقره آسیا و پیکارهای جهانی کشتی آلیش بانوان با بیان اینکه تابه‌حال پاداشی دریافت نکرده‌ایم، گفت: دلیل مسوولان آن است که کشتی آلیش، رشته‌ای سنتی به‌حساب می‌آید؛ موضوعی که باعث دلسردی ورزشکاران می‌شود.

سحر غنی‌زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، با اشاره به اینکه کشتی آلیش رشته‌ای پرقدرت و سنگین است که سختی‌های زیادی دارد، اظهار داشت: با این‌ وجود، بانوان شگفتی‌سازی و مدال‌آفرینی خوبی در مسابقات آسیایی و جهانی به دست آورده‌اند و همواره بر روی سکوی اولی ایستاده و پرچم کشور را بالا برده‌اند.

وی ادامه داد: من هم تجربه حضور در مسابقات آسیایی و جهانی دارم و توانسته‌ام در مسابقات آسیایی مدال طلا، نقره و برنز و در مسابقات جهانی مدال نقره و برنز را در کارنامه خود ثبت کنم.

عضو تیم ملی کشتی آلیش کشورمان با بیان اینکه تنها خواسته ما از مسئولان امر این است که به این رشته بیشتر بها بدهند، گفت: با این‌ همه مدال‌آوری، تا به‌ حال پاداشی دریافت نکرده‌ایم و دلیل وزارت ورزش برای پرداخت نکردن پاداش این است که کشتی آلیش بانوان رشته‌ای سنتی به‌حساب می‌آید. همین موضوع باعث دلسردی ورزشکاران می‌شود.

وی در مورد اشتغال بانوان آلیش کار هم گفت: از این‌ جهت هم حمایت نمی‌شویم؛ اما با این‌ وجود این‌قدر انگیزه و علاقه به این رشته داریم که باعث می‌شود به مسیر خود ادامه دهیم.

کشتی آلیش نیاز به توجه رسانه‌ها دارد

غنی‌زاده درباره نگاه و شناخت مردم از کشتی بانوان، تصریح کرد: نگاه‌ها بسته به علاقه مردم دارد؛ برخی تشویق می‌کنند و برخی دیگر به دلیل اینکه کشتی رشته‌ای سنگین است می‌گویند برای خانم‌ها مناسب نیست، اما بیشتر تأیید می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه کشتی آلیش بانوان اگر رسانه‌ای شود شناخت مردم بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: در این صورت، ‌ طرفداران بیشتری به سمت این رشته خواهند آمد بر همین اساس از فدراسیون تقاضا داریم تا تلاش کنند این رشته رسانه‌ای شود و حتی در مسابقات آسیایی و جهانی پخش زنده داشته باشیم.

ملی‌پوش کشتی آلیش بانوان: هیچ پاداشی به مدال‌آوران کشتی آلیش نمی‌دهند

سطح مسابقات کشوری آلیش بسیار بالا است

وی در ادامه این گفت‌وگو، به تغییر وزن خود اشاره و خاطرنشان کرد: سال‌های قبل در وزن ۷۰ کیلوگرم مبارزه می‌کردم که با صلاحدید مربیان، در این دوره از رقابت‌ها، در وزن ۷۵ کیلوگرم تمرین و مبارزه می‌کنم.

غنی‌زاده که در مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی که روز جمعه ۸ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، در وزن ۷۵ کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد، یادآور شد: مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کشتی آلیش بانوان برای آمادگی و حضور در مسابقات آسیایی که ۲۷ اردیبهشت‌ماه در کشور ازبکستان برگزار می‌شود، برگزار شد.

ملی‌پوش کشتی آلیش کشورمان ادامه داد: برای آمادگی در مسابقات ازبکستان، دو مرحله اردو خواهیم داشت و بعد هم اعزام می‌شویم.

غنی‌زاده با تأکید بر اینکه سطح مسابقات کشوری آلیش بسیار بالا بود و ۲۰۱ ورزشکار حضور داشتند، تصریح کرد: ۵ مبارزه انجام دادم تا سرانجام توانستم به مدال طلا دست پیدا کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha