یک هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران استان اردبیل تحصیل می‌کنند

اردبیل - ایرنا - سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: در مجموع یک هزار طلبه خواهر در ۶ حوزه علمیه خواهران در شهرستان‌های مختلف این استان تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایرنا ، افسانه جهانی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: خواهران طلبه استان در مقاطع سطح ۲ و سطح سه در ۶ مدرسه علمیه واقع در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال و نمین در حال تحصیل هستند.

وی بیان کرد: خواهران طلبه در مراکز اردبیل و گرمی علاوه بر مقطع سطح ۲ ( معادل کارشناسی) در مقطع سطح سه (معادل کارشناسی ارشد) نیز می‌توانند تحصیل کنند و جهت استخدام در آزمون‌هایی که توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار طلبه نیز از حوزه‌های علمیه خوهران استان اردبیل فارغ‌التحصیل شده‌اند، اظهار کرد: خواهران دانش‌آموخته به عنوان مربی در طرح امین، مربیان مهدوی در مدارس استان و مبلغ و مدرس دینی در مدارس و دانشگاه های استان فعالیت می‌کنند.

او استنباط، تعمیق و تبیین روش مند، صیانت از اسلام ناب محمدی و مکتب تشیع در قالب تبلیغ دینی، نظریه‌پردازی و تولید علم در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و اسلامی، تربیت نیروی انسانی برای رفع نیازهای جامعه، تبلیغ، ترویج و تثبیت ارزش‌های اسلامی در سطح ملی و فراملی، پشتیبانی و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی را از جمله وظایف حوزه‌های علمیه ذکر کرد.

**** ثبت‌نام در حوزه های علمیه خواهران اردبیل ادامه دارد

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه خواهران این استان برای پذیرش طلبه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مقاطع سطح ۲ (کارشناسی) و سطح سه (کارشناسی ارشد) که از بهمن ماه پارسال آغاز شده بود ، تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد.

جهانی افزود: خوهران علاقه‌مند دارای مدرک تحصیلی دیپلم می‌توانند جهت ثبت‌نام به ۶ حوزه علمیه خوهران واقع در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال و نمین مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: جذب طلبه در مراکز حوزه‌های علمیه مثل سایر مراکز آموزشی یک مرحله‌ای نیست بلکه بعد از قبولی در آزمون کتبی و شرکت در مصاحبه انتخاب خواهند شد.

وی بیان کرد: حافظان کل قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، برگزیدگان المپیادهای کشوری و دارندگان دیپلم با معدل ۱۸ از دادن آزمون کتبی معاف بوده و فقط در مصاحبه شرکت خواهند کرد.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اردبیل مدت زمان تحصیل خواهران طلبه را در مقطع سطح ۲ (کارشناسی) پنج سال و سطح سه (کارشناسی ارشد) را سه سال ذکر کرد.

جهانی با اشاره به استقبال خوب خواهران علاقه‌مند به یادگیری دروس حوزوی در استان اردبیل، بیان کرد: استان اردبیل سال گذشته در پذیرش طلبه در سطح کشور رتبه اول را کسب کرد.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران استان اردبیل در پذیرش طلبه جزو استان‌های برتر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha