تاثیر افزایش بهره‌وری و ضریب نفوذ دانش بخش کشاورزی در کاهش هزینه‌های تولید

تهران- ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی، افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی را از مهمترین رسالت های سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی (تات) دانست و اعلام کرد: افزایش ضریب نفوذ دانش و  علم و فن آوری در بخش کشاورزی می تواند با کاهش هزینه ها ارتباط مستقیمی در سفره مردم داشته باشد. 

به گزارش ایرنا از سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، «مجتبی خیام نکویی» در آیین امضای تفاهم نامه همکاری سازمان تات با دانشگاه پیام نور افزود: استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور جهت رونق، توسعه و دانش بنیان شدن بخش کشاورزی ضروری است.

رییس سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی اظهار داشت: این سازمان با داشتن ۲ هزار هیات علمی در ۲۱ موسسه و مرکز علمی و ۳۵ مراکز تحقیقات آموزشی استانی و ۳۱۴ ایستگاه در سراسر کشور و مجموعه آزمایشگاه و تجهیزات و امکاناتی که در این ۵۶ مجموعه وجود دارد، سازمان تات را به مجموعه بی نظیری در بخش کشاورزی تبدیل کرده و در دستیابی به امنیت غذایی پایدار نقش کلیدی را در وزارت جهاد کشاورزی بر عهده دارد.

وی گفت: اگر بخواهیم بدون تکیه بر حوزه ی علم و فناوری و فقط با شرایط موجود که با محدویت منابع و تغییر اقلیم رو به رو هستیم به تولید ادامه دهیم این امر منجر به کاهش تولید خواهد شد؛ اکنون با ۱۲۵ میلیون تن تولید حدود ۸۰ درصد از نیاز بخش را تامین می‌کنیم و معتقدیم که قابلیت تامین ۲۰ درصد باقی مانده این نیاز در بخش وجود د ارد مشروط به اینکه ظرفیت علمی و فن آورانه در بخش کشاورزی قرار بگیرد.

خیام نکویی ضمن اعلام آمادگی در اجرای تفاهم نامه مشترک با دانشگاه پیام نور خاطرنشان‌کرد: با اهتمامی که در مجموعه سازمان تحقیقات و دانشگاه پیام نور در اجرای این تفاهم نامه وجود دارد، امیدواریم با عملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه شاهد خیر و برکت برای هر دو حوزه باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های مشترک سازمان تات و دانشگاه پیام نور هم افزایی این دو مرکز مهم علمی را منشا تحولات در بخش کشاورزی دانست و ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه بتواند جهشی در ارتباطات مشترک به وجود آورد و هم افزایی و تحول در تعامل با دانشگاه پیام نور ایجاد کند.

در این مراسم، «احمدی صومعه» معاون توسعه منابع و مدیریت سازمان تات با اشاره به مفاد این تفاهم نامه توضیحاتی پیرامون ۱۸ زمینه مشترک همکاری گفت: قرار گرفتن دانشگاه پیام نور در کنار آموزش و ترویج را در راستای اجرای ماموریت های سازمان موجب هم‌افزایی بین دستگاهی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha