اصلاح ساختار شرکت‌های تابعه برای سوددهی بیشتر ضروری است

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای سوددهی هرچه بیشتر و کسب منافع برای بازنشستگان، بازنگری و اصلاح ساختار هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه در سال ۱۴۰۲ ضروری است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت‌الله ترکی در نخستین همایش مدیران شرکت‌ها و شعب تابعه شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در سراسر کشور که با هدف اعلام برنامه ها و سیاست های این مجموعه اقتصادی برگزار شد، ضمن تبریک هفته کار و کارگر و با اشاره به فلسفه وجودی صندوق های بازنشستگی در دنیا افزود: این صندوق‌ها برای ارائه خدمات به افرادی تشکیل شده‌اند که بیشترین طول عمر خود را برای خدمت به جامعه، مردم و حاکمیت صرف کردند.

وی تصریح کرد: نقطه اتکا همه ما بعد از بازنشستگی، داشتن درآمد مناسب در این دوران است و همه افراد می‌خواهند بعد از بازنشستگی شاهد دریافت خدمات مناسب باشند.

ترکی تاکید کرد: پس تمامی تلاش ما برای افزایش درآمد در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی، در جهت رفاه حال بازنشستگان عزیز است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: ما برای افزایش درآمد شرکت‌ها و توسعه فعالیت‌ها و در نهایت کسب منافع بیشتر برای صندوق بازنشستگی کشوری، حمایت کامل و جامعی را از شرکت‌های تابعه خود ازجمله شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خواهیم داشت.

عدم تعادل و پایداری در صندوق بازنشستگی به دلیل وجود مشکلات ساختاری

ترکی با بیان اینکه اکنون یک میلیون و ۷۰۰هزار بازنشسته و وظیفه‌بگیر کشوری زیرپوشش این صندوق هستند گفت: این افراد به مدت ۳۰ تا ۳۵ سال بخشی از درآمدشان را هر ماه به صندوق بازنشستگی پرداخت کرده‌اند و بنابراین و به حق، در دوران بازنشستگی انتظاراتی دارند که ما باید برای آن‌ها جواب قانع کننده‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این پنج دهه که از عمر صندوق بازنشستگی می‌گذرد، تلاش ها بر این بوده است که درآمدی کسب شود تا بتوان خدمات بهتری که در شأن و منزلت بازنشستگان است ارائه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تاکید بر عدم تعادل و پایداری در صندوق بازنشستگی به دلیل وجود مشکلات ساختاری و مدیریتی، افزود: ضروری است در جهت سوددهی هرچه بیشتر شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی برنامه‌ریزی مناسبی با رویکرد بازنگری و اصلاح ساختار هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا با تاکید بر اینکه وضعیت شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در زمان امروز مناسب است، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسی امکان استمرار این شرایط و حتی بهبود وضعیت کنونی را فراهم کنیم.

سیدرضا علیخانی، با اشاره به وجود نقاط قوت و نقاط مستعد بهبودی در این شرکت ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های مدیریت صندوق بازنشستگی قدم‌های مثبتی در سال ۱۴۰۲ در راستای بهبود اوضاع تمامی شرکت‌ها و شعب انبارهای عمومی برداشته شود.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نیز گفت: با نهایی شدن برنامه‌ها و اهداف تنظیم شده با حمایت‌های سهامداران و با تلاش مدیران و کارکنان شاهد رشد چشم گیر درآمدی در سال جاری خواهیم بود که در نهایت سهام داران و ذینفعان اصلی این بنگاه اقتصادی که بازنشستگان عزیز هستند از آن بهره مند خواهند شد.

مهدی آل ابراهیم با الهام از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف با کارگران شریف کشورمان در سنوات گذشته و تاکیدات همیشگی ایشان نسبت به توجه به شان و معیشت این قشر اظهار داشت: در همین راستا، دولت مردمی سیزدهم در راستای ایجاد عدالت اجتماعی گام‌های جدی برداشته و خوشبختانه مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز همواره در این زمینه تاکید فراوان داشته‌اند.

وی با تاکید مجدد بر کار تیمی، خالصانه و عالمانه و همچنین افزایش ایجاد همدلی و یک رنگی بین تمامی همکاران شرکت‌های تابعه گفت: این شرکت امانتی در دستان ما و حق الناسی از سوی بازنشستگان است. بنابراین، نداشتن امکانات و تجهیزات، دلیلی برای نجنگیدن و فعالیت بیشتر نیست؛ به همین دلیل، باید تمام تلاش خود را بر بازدهی هر چه بیشتر قرار داده و انسجام و هویت سازمانی را به سمت تعالی حفظ کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha