به گزارش ایرنا، قاسم احمدی لاشکی روز یکشنبه در سفر به شهرستان فسا و در دیدار با جمعی از فرهنگیان این شهرستان، افزود: بزرگترین چالش ما کمبود نیروی انسانی است که در اثر اعمال سیاستهای نامطلوب در دولت های گذشته اتفاق افتاده است.
وی با تبریک هفته معلم و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموز، اظهارکرد: آمار شهدا را بررسی می کنیم متوجه نقش الگویی معلمان می شویم زیرا معلمان خود در دفاع از میهن و ارزش های اسلامی همواره پیشگام بودند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در پی حوادث اخیر، حضور پررنگ و کم سابقه معلمان و دانشآموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان دشمن را مأیوس کرد.
هرگونه فرهنگ سازی از مسیر مدرسه دانش آموز و معلمان می گذرد
احمدی لاشکی با تشریح آمار و ارقام آموزش و پرورش، تصریح کرد: هرگونه فرهنگ سازی از مسیر مدرسه دانش آموز و معلمان می گذرد چرا که میلیون ها نفر از جامعه با آموزش و پرورش سرو کار دارند.
وی ادامه داد: آرامش قشر معلم همواره باید حفظ شود تا انگیزه تربیت دانش آموزان در معلمان تقویت شود لذا نباید این آرامش با مشکلات به مخاطره بیفتد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای دیدن آینده جامعه باید فضای مدارس امروز را بررسی کرد و ببینیم اوضاع تعلیم و تربیت چگونه است.
احمدی لاشکی افزود: معلم باید انسانی تربیت کند که در برابر خدا، خود، هم نوع و طبیعت احساس وظیفه کند.
باید شأن معلمان را در جامعه ارتقا دهیم
وی در ادامه گفت: رتبه بندی معلمان نباید به هیچ عنوان به مسائل مادی گره بخورد زیرا فراتر از این موضوعات است.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم تلاش بسیاری برای تصویب نظام رتبه بندی انجام شد و این در حالی بود که بسیاری افراد مخالف بودند.
احمدی لاشکی اظهارکرد: نقایص رتبه بندی باید مرتفع شود و به برخی فعالیت ها امتیاز داده شود.
وی ادامه داد: اگر خواهان کشوری توسعه یافته هستیم باید شأن معلمان را در جامعه ارتقا دهیم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته، بودجه سنگینی به اجرای رتبه بندی تخصیص داده شده و دولت کار بزرگی را انجام داد و شایسته است فرهنگیان قدردان این خدمات دولت باشند.
احمدی لاشکی بر داشتن نگرش مثبت تاکید و عنوان کرد: در طرح رتبه بندی نقایص برطرف و احقاق حق معلمان محقق خواهد شد.
معلمان باید همواره به علم روز مجهز شوند
وی افزود: معلمان باید همواره به علم روز مجهز شوند زیرا نمی شود با علم دیروز دانش آموز امروز را برای فردا تربیت کرد.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: حضرت امام ره فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی کند و این تا زمانی است که جامعه ما در درون انسجام و همدلی داشته باشند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: فارس با داشتن ۹۲۰ هزار دانشآموز و ۵۹ منطقه آموزشی یکی از بزرگترین آموزش و پرورش های کشور است.
مجید احمدی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم تا رتبه علمی دانش آموزان فارس ارتقاء دهیم.
وی تصریح کرد: در صورت تجهیز هنرستان می توانیم اهداف سند تحول بنیادین را در توسعه رشته های مهارتی محقق سازیم.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ سوادآموز در سطح استان داریم که امیدواریم مشکلاتشان را بتوانیم رفع کنیم.
احمدی اضافه کرد: استان فارس اولین استانی است که برش استانی سند تحول بنیادین را تدوین کرده است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: در اجرای نظام رتبه بندی استان فارس پیشرو بوده است و بیشترین احکام را صادر کرده است.
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس نیز اظهار کرد: با مساعدت قرارگاه توسعه عدالت تربیتی، وضعیت فضاهای آموزشی را رصد و نیازها را اولویت بندی کردیم.
محمود میرزایی افزود: برای رساندن سرانه فضاهای آموزشی به نرم کشوری به اعتباری افزون بر ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیون تومان نیازمند هستیم.
وی تصریح کرد: تلاش داریم از منابع مختلف از جمله مشارکت خیرین در بهبود فضاهای آموزشی بهره مند شویم.
در این مراسم از معلمان نمونه فسا، ششده و شیبکوه تقدیر شد.
نظر شما