به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، حجتالاسلام والمسلمین احمد صالحی روز یکشنبه و پس از پایان نشست پاسخگویی مستقیم سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری را به عنوان پل ارتباطی مردم با دولت و مرکز تب سنجی و نظارت بر عملکرد مدیران و دستگاههای دولتی تعیین کرده است و ما با عزم راسختر و با پیگیری بیشتر براساس قولی که به مردم عزیز کشورمان دادیم بدون تعارف با مسئولان و بدون واسطه با مردم در خدمت آنها هستیم و گزارشات عملکردی وزارتخانهها را تقدیم مردم میکنیم.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری افزود: از ۲۲ بهمن تاکنون تمام عملکرد یکساله مجموعههای وزارتخانهای را بررسی و به صورت شفاف به مردم عرضه میکنیم.
صالحی در ادامه گزارشدهی به مردم از عملکرد مجموعه وزارتخانهها را جزو سیاستهای اصلی مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد.
وی با بیان اینکه، همزمان با حضور اعضای کابینه در مرکز ارتباطات مردمی نمره آنها اعلام خواهد شد، درباره کارنامه عملکردی وزارت آموزش و پرورش گفت: عملکرد این وزارتخانه در بخشهایی خوب، در بخشهایی متوسط و در حوزههایی هم نیازمند تلاش بیشتر است که امیدوارم با حضور سرپرست و روحیه قاطع، میدانی و جهادی که از سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جریان نشست پاسخگویی دیده شد این عملکرد بهتر شود.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری افزود: همانطور که حاضران در نشست ملاحظه کردند سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخدهی به مردم جدی بود و حتی مدیران استانها و معاونان خود را پای خط ارتباطی و پاسخگویی به مردم آورد و نشان داد که مدیر کارتابلی نیست و اجرایی و میدانی است و با همین روحیه مشکلاتی را که از قبل در آموزش و پرورش وجود داشته برطرف خواهد کرد.
صالحی درپاسخ به این پرسش که کدام وزرا تاکنون در این نشستها حاضر نشدند، گفت: برخی از وزرا فرصت حضور نداشتند و بعضی از آنها هم دعوت شدند اما غیبت کردند. علت غیبت آنها احتمالا موجه خواهد بود و امیدواریم که همه وزرا در این مرکز حاضر شده و پاسخگوی مستقیم تماسهای مردم باشند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۶ عضو کابینه و شخص رئیسجمهور پاسخگوی تماسهای مردم بودند، گفت: با توجه به حساسیت آیتالله رئیسی در پاسخگویی به مردم و پیگیریهایی که در این انجام میشود، اعضای کابینه مطمئن باشند مسئولی که پاسخگوی مردم نباشد از این دولت نخواهد بود و خط قرمز این دولت پاسخگویی و پای کار آمدن است.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه همه وزرا و معاونان و مدیران دولت، بدون استثناء از روحیه پاسخگویی برخوردارند، تصریح کرد: قطعا اگر عدم حضوری هم بوده به دلیل مشکلات و مشغلههای کاری است اما اینجا جایی است که مردم نسبت به پیگیری خواستهها و دغدغههای خود امیدوار میشوند و مطمئن هستیم بقیه وزرا هم تاخیر در حضور را جبران خواهند کرد.
صالحی، وزیر امو اقتصادی و داریی را مهمان بعدی مرکز اعلام کرد و گفت: با توجه به تاخیر در حضور وزرای کشور و نیرو در دور اول و درگذشت وزیر راه و شهرسازی، مرکز آماده میزبانی از وزرای این سه وزارتخانه است.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت: در ۶ ماهه اول سال به صورت منظم و برنامه ریزی شده تمامی وزرا و حتی افراد جدید پیوسته به دولت مانند رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بانک مرکزی در این مرکز حاضر شده و پاسخگوی مردم خواهند بود.
نظر شما