گلستان ۲۸۰ هزار و ۳۰۰ بیمه شده مشاغل دارد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۲۱
کد خبر: 85097516
گلستان ۲۸۰ هزار و ۳۰۰ بیمه شده مشاغل دارد

گرگان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان‌ گفت: ۲۸۰ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شده مشاغل در این استان در ۴۶ هزار ۶۶۹ کارگاه مشمول قانون کار فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی خواجه‌مظفری عصر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۵۸۹ هزار نفر در بخش خصوصی و دولتی در گلستان مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته ۲ هزار و ۴۴۷ نفر از بیکاران به کار گمارده شده در کاریابی‌هایی غیردولتی را در استان شاهد بودیم.

خواجه‌مظفری یادآور شد: ۲۷۸ تشکل کارگری و ۸۶ تشکل کارفرمایی و ۶۱ شورای اسلامی کار در سطح استان پیگیر امورات و حق و حقوق کارگران است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: این اداره کل متولی اشتغال و حتی ایجاد اشتغال است و از زیربار اشتغال استان‌ شانه خالی نخواهیم کرد.

خواجه‌مظفری افزود: شاید جزء وظایف ما نباشد که سرمایه‌گذار به استان بیاوریم و یا سرمایه‌گذار را در استان هدایت کنیم اما به این مساله ورود پیدا کردیم و تلاش کردیم سرمایه‌گذاران کلان را به سمت استان سوق دهیم و در جلسه‌ای که با سرمایه‌گذاران در استان داشتیم بنا شد چند هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد متولی اشتغال و ایجاد اشتغال استان هستیم، گرچه اشتغال توسط بخش خصوصی اتفاق می‌افتد، خوشبختانه عزم و اراده برای اشتغال استان به وجود آمده و همه دستگاه‌ها نیز در این مسیر همکاری می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان به منویات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: تعداد کمی از کارفرمایان ما از قانون معین کار سوء‌ استفاده می‌کنند.

خواجه‌مظفری گفت: سه هزار و ۸۶۰ پرونده به هیئاتهای حل اختلاف وارد شده که هزار و ۳۰۰ مورد آن منجر به سازش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به نظارت مستمر از محیط‌های کار اشاره کرد و افزود: حقوق و دستمزد کارگر، ایمنی در محل کار و غیره در این نظارت‌ها مورد توجه قرار دارد.

وی به امنیت شغلی کارگران اشاره و خاطرنشان کرد: در لایحه‌ای در دولت به موضوع امنیت شغلی کارگران تاکید شده و باید کارگری که ۴ سال در کارگاهی مشغول به فعالیت است از امنیت شغلی بهره‌مند باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha