عضویت یک میلیون نفر در سازمان جوانان هلال احمر

تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های عظیم این مجموعه هستند، گفت: اکنون بیش از یک میلیون جوان در سازمان جوانان این جمعیت عضویت دارند.

به گزارش ایرنا از حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین معزی روز یکشنبه در چهلمین نشست شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر افزود: جوانان سرمایه‌های عظیم این مجموعه هستند که باید از ظرفیت و پتانسیل حاصل از حضورشان در این جمعیت در جهت فعالیت‌های فرهنگی و جریان سازی فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بر لزوم ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در سازمان جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: آشنایی با چالش‌های زندگی امروزی، نگاه عمیق به سبک زندگی اسلامی‌که نیاز و ضرورت فرهنگ در جامعه امروز ما است ضروری است که باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مدنظر قرار گرفته شود.

وی ضمن تبیین وظایف و عملکرد شورای فرهنگی جمعیت، بر اهمیت تعامل‌ مستمر بخش‌های متعدد جمعیت هلال احمر در اجرای برنامه‌های فرهنگی با این حوزه تأکید کرد و گفت: شورای فرهنگی سیاست‌گذار برنامه‌های فرهنگی در جمعیت هلال احمر است و امیدواریم این شورا بتواند زمینه تعالی و ترقی جمعیت هلال احمر در عرصه فرهنگ دینی را فراهم سازد.

معزی با بیان اینکه متولی امور فرهنگی در جمعیت هلال احمر حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه است، یادآور شد: هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی و همچنین آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ بر اساس ارزش‌های اسلامی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال است.

به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب، نظام نامه حوزه نمایندگی ولی فقیه که از سوی دفتر مقام معظم رهبری ابلاغ شده یکی از اسنادی است که مأموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه را مشخص کرده است.

اجرای برنامه‌های فرهنگی نیازمند همکاری مستمر
رئیس شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی در عرصه فرهنگی در هلال احمر تصریح کرد: اجرای اثربخش برنامه‌های فرهنگی نیازمند همکاری و تعامل‌ درون بخشی مستمر معاونت‌های مختلف مجموعه با حوزه نمایندگی ولی فقیه است. نوآوری، خلاقیت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درونی جمعیت هلال احمر به عنوان ویژگی‌های لازم در برنامه‌ریزی‌ها به شمار می‌رود.

وی از انقلاب اسلامی‌به عنوان یک برهه طلایی در ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی یاد کرد و باا اشاره به بی‌توجهی به هویت ملی و هویت اسلامی در دوران پهلوی به خصوص پهلوی دوم افزود: تنها نمی‌توان با شعار در یک جامعه تحول ایجاد کرد به گونه‌ای که انقلاب اسلامی ایران ثمره تغییر نگرش‌ها بود.

بنا به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، واقعیت‌های تاریخی دوره پهلوی که در خاطرات رجال این دوره منتشرشده است، خود روشنگر شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی آن زمان است که هرگونه تغییری در سطح مدیران کشور باید بااجازه بیگانه انجام می‌شد.

ضرورت مستندسازی در جمعیت هلال احمر
یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز درا ین نشست گفت: جمعیت هلال احمر نیازمند برنامه‌های فرهنگی ماندگار و پویا است. با توجه به یکی از وظایف هلال احمر تحت عنوان توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی ما به منظور تحقق اصول و اهداف جمعیت هلال‌احمر باید انسانیت، مودت و کاستن آلام بشری را در سرلوحه کار خود قرار دهیم. معرفی راه شهیدان و اسوه‌های اخلاقی همچون فهمیده‌ها و کارجوها، داوطلبانی مانند علی لندی‌ها یکی از این رویکردها است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در سال آتی نگرانی‌های مالی درباره برنامه‌های فرهنگی در جمعیت هلال احمر رفع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha