کارشناس هواشناسی: دمای هوا در هرمزگان رو به افزایش است

بندرعباس - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: دمای هوا در غالب نقاط استان از امروز دوشنبه تا روز سه‌شنبه هفته جاری روند افزایشی بین یک تا ۲ درجه خواهد داشت.

مجتبی حمزه‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش دما در روز جاری و فردا سه‌شنبه در مناطق غربی هرمزگان محسوس‌تر خواهد بود.

وی بیان کرد: طی روز جاری در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط استان هرمزگان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: آسمان استان در ساعات صبح صاف همراه با غبار محلی و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات رشد ابر خواهیم داشت و همچنین احتمال وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق نیز در ارتفاعات شرقی و شمالی است.

حمزه نژاد ادامه داد: دریا در ساعات صبح امروز (دوشنبه) نسبت آرام و در ساعات بعد از ظهر در مناطق دریایی خلیج‌فارس و تنگه هرمز با افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود. ‌

وی اضافه کرد: سرعت وزش باد در خلیج‌فارس و جنوب تنگه هرمز در ساعت بعد از ظهر امروز دوشنبه به محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان یادآورشد: وزش این بادها طی روز سه‌شنبه هفته جاری نیز به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و در پایان وقت این روز، دریای عمان را نیز در برخواهد گرفت.

وی گفت: باتوجه به اینکه وزش باد تا روزهای پایانی هفته با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت لذا توصیه می‌شود ضمن جلوگیری از رفت وآمد شناورهای سبک و صیادی، تمهیدات لازم جهت رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha