مقام کره جنوبی: فعلا قصد تشکیل گروه مشورتی بازدارنده هسته ای با آمریکا و ژاپن نداریم

تهران- ایرنا - همزمان با سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به آمریکا، یک مقام ارشد در وزارت امورخارجه کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد سئول فعلا برنامه ای برای ایجاد گروه مشورتی سه جانبه با آمریکا و ژاپن در زمینه ایجاد یک سامانه بازدارنده هسته ای ندارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، اظهارت مقام ارشد کره جنوبی در میانه گمانه زنی رسانه ای درباره احتمال ایجاد گروه مشورتی هسته ای کره جنوبی، آمریکا و ژاپن و پس از توافق یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره ایجاد گروه مشورتی هسته ای دوجانبه برای تقویت گسترش بازدارندگی در برابر تهدیدهای کره شمالی مطرح شد.

این مقام سیاسی کره جنوبی گفت: « هنوز مذاکره ملموسی برای ایجاد گروه مشورتی چندجانبه با سایر کشورها از جمله ژاپن صورت نگرفته است. »

وی در ادامه با توجه به گمانه زنی های رسانه ها گفت هنوز برنامه یا زمانبندی در این لحظه برای این موضوع شکل نگرفته است. ما ابتدا بر روی ایجاد گروه مشورتی دوجانبه با آمریکا تمرکز خواهیم کرد.

رئیس جمهوری کره جنوبی امیدوار است نشستی ۳ جانبه با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن در حاشیه اجلاس گروه ۷ که قرار است در ماه جاری در هیروشما برگزار شود داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha