۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 85098317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز بکار هیات های ستاد صبر در دهلران 

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبر: 85098317
آغاز بکار هیات های ستاد صبر در دهلران 

ایلام - ایرنا - هیات های ستاد صبر در دادگستری دهلران در آیینی با حضور فرماندار ویژه دهلران آغاز بکار کردند.

به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه دهلران روز دوشنبه در این آیین اظهار داشت: نقش جامعه مصلحان ایلات و طوایف در برقراری صلح و ایجاد آرامش اجتماعی شهرستان بسیار تعیین کننده است.

لطیف صادقی افزود: بزرگان و مصلحان همواره تلاش کرده اند با برقراری انس ، الفت ، صلح و صفا بین طرفین دعوا از تشکیل پرونده های قضایی جلوگیری و باعث شوند اطاعه دادرسی در محاکم کاهش یابد.

وی ادامه داد: زندان زدایی از اولویت های قوه قضائیه است و در این مسیر با حضور ریش سفیدان و مصلحان بسیاری از مسایل اجتماعی حل و فصل شده و این موضوع ریشه فرهنگ اصیل و اعتقادات دینی مردم دارد.

فرماندار ویژه دهلران به مشکلات اجتماعی و معیشتی اشاره و تاکید کرد: نقش بزرگان طوایف و ریش سفیدان در رفع مسایل اجتماعی و ایجاد وحدت ، انس و الفت در اجتماع برجسته است و این توفیقی بزرگ از سوی خداوند متعال به این افراد است.

صادقی اضافه کرد: نجات یک فرد از اعدام بزرگترین کار و بار ارزش ترین خدمت است و باید به خود ببالید ، مسوولان نیز در این مسیر کنار خیرین و مصلحان اجتماعی هستند.

دادستان دهلران نیز در این آیین گفت: شهرستان دهلران با توجه به ظرفیت ها از مناطق پیشتاز در زمینه صلح و سازش است.

بهنام تیرافکن افزود: عدم برقراری صلح و سازش باعث ورود پرونده ها به دادگاه شده که به اطاله دادرسی می انجامد.

وی به اهداف اجرای این ستاد اشاره کرد و گفت: اعتلای فرهنگ صلح و سازش و نهادینه کردن آن در بین مردم تحت عنوان صلح یار انجام می شود ، همیار صلح زیر نظر صلح یار فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: این هیات صلاحیت ورود به پرونده های صلح و سازش در همه زمینه ها را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha