بانک‌ها در زمینه تحقق تعهدات اشتغال و شعار سال نقش تعیین‌کننده‌ای دارند

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه نگاه دولت در حوزه پرداخت‌ تسهیلات این است که این منابع صرف اشتغالزایی شود، گفت: بانک‌ها در زمینه تحقق تعهدات اشتغال کرمانشاه و شعار سال می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدرضا آمویی» روز دوشنبه در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کرمانشاه که در سرسرای شهید رجایی فرمانداری برگزار شد، افزود: روسای بانک‌ها در موضوع پرداخت تسهیلات رویه هماهنگ و شرایط یکسانی را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به درخواست‌های مردمی در صدر خدمتگزاری قرار دارد، گفت: بخشی از درخواست‌های روزانه مراجعان مردمی به فرمانداری و سایر دستگاه‌ها در حوزه تسهیلات بانکی است که امیدواریم شرایطی برای پاسخگویی به تمام مطالبات فراهم شود.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به دستور کار جلسه امروز برای بررسی میزان پرداخت تسهیلات بانک‌های عامل در حوزه شهرستان کرمانشاه در سال گذشته، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات تکلیفی در حوزه اشتغال به طور مستمر امسال رصد می‌شود تا در پایان سال تمامی تسهیلات پرداخت شده باشد.

آمویی افزود: بانک‌ها در قبول تضامین، پرداخت تسهیلات و مدت زمان نوبت‌دهی به درخواست تسهیلات یک رویه هماهنگ را اعمال کنند تا شرایط یکسانی برای پرداخت تسهیلات وجود داشته باشد و از سوی دیگر نارضایتی در شهروندان ایجاد نشود.

بهبود نرخ بیکاری فصلی کرمانشاه

مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود از وضعیت بیکاری کشور، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان ۱۴۰۱ را ۱۵.۱ درصد اعلام کرد که نسبت به زمستان سال ۱۴۰۰ (۱۷.۹ درصد)، ۲.۸ درصد کاهش نشان می دهد.

براساس این گزارش، متوسط نرخ بیکاری کشور در زمستان ۱۴۰۱، ۹.۷ درصد بوده که نسبت به زمستان ۱۴۰۰ سه دهم درصد افزایش یافته است. در واقع در حالی که نرخ بیکاری کشوری افزایش یافته، نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲.۸ درصد کاهش همراه بوده است.

شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha