۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85098773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی استان مرکزی زیر چترحمایتی بیمه قرار دارند

اراک - ایرنا - رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی گفت: هم‌اکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی، زیر چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

« علی قیاسی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شمار کارگران بیمه شده این استان در ۲ سال اخیر، ۱۷ هزار نفر بود که بیمه برخی از آنها به واسطه بازرسی‌های مشترک سازمان تامین اجتماعی و انجمن صنفی قطع شد که در برخی موارد منصفانه نبود و مشکلات زیادی را برای این قشر ایجاد کرد.

وی با اشاره به تغییر مصوبه بیمه کارگران ساختمانی از سوی نمایندگان مجلس در پایان سال گذشته، گفت: اکنون منتظر آیین‌نامه این مصوبه هستیم، چرا که به واسطه ابلاغ این مهم، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قول مساعد دادند در کل کشور ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی مشمول بیمه شوند.

رئیس انجمن ساختمانی اراک اظهار کرد: با این روند، در استان مرکزی سه هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی در ردیف بیمه قرار می‌گیرند که در این راستا بازرسی انجام و تاییدیه لازم نیز ارایه شده است.

قیاسی عنوان کرد: در شهرستان اراک نیز حدود پنج هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی بیمه‌ شده فعال وجود دارد که بر اساس ابلاغیه جدید، بیش از هفت هزار کارگر ساختمانی در اراک مشمول بیمه می‌شوند.

وی تاکید کرد: افرادی که در استان مرکزی کارت مهارت دریافت کرده‌اند، بالغ بر ۲۳ هزار نفر هستند اما بدان معنا نیست، افرادی که این کارت را دارند به طور حتم کارگر ساختمانی محسوب شوند، چرا که برخی افراد این کارت را برای سواستفاده دریافت کردند که شناسایی شده‌اند، اما برخی افراد به هیچ عنوان برای دریافت کارت ورود نکرده‌اند و متقاضیان دیگر نیز مورد تایید قرار نگرفتند.

عضو هیات رئیسه کارگران ساختمانی کشور اضافه کرد: قانون جدید مصوبه سازمان تامین اجتماعی متفاوت از سال‌های گذشته است، نوع دریافتی و پرداختی این سازمان دچار تحول مثبت می‌شود و بهانه‌ای در خصوص کمبود و نبود منابع در راستای بیمه شدن متقاضیان امر وجود ندارد و این مصوبه، اقدام‌مثبتی است.

قیاسی با بیان اینکه در کل کشور ۷۵۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند، گفت: روزهای پایانی سال ۹۹، شمار افراد بیمه شده به یک‌ میلیون و ۱۰۰ کارگر ساختمانی رسید و و اکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این جامعه هدف در کشور فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در صنعت ساختمان جوان‌ترین افراد مشغول هستند، اظهار کرد: چنانچه اجرای طرح مسکن ملی رونق گیرد شمار کارگران ساختمانی در سال‌های دیگر افزایش پیدا می‌کند.

۶۰ درصد شاغلین فعال استان مرکزی را کارگران تشکیل داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha