۲۰۰ هزار واحد فلوراید بین دانش آموزان استان کرمانشاه توزیع شد

کرمانشاه - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از توزیع ۲۰۰ هزار واحد ماده فلوراید در راستای جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان دوره ابتدایی مدارس استان به مناسبت هفته سلامت خبر داد.

علی امرایی روز سه‌شنبه به ایرنا، افزود: همزمان با آغاز هفته سلامت توزیع ماده فلوراید با همکاری مراکز بهداشت و سلامت شهرها و خانه بهداشت روستاهای استان شروع شده و دانش آموزان با مراجعه به این مراکز آن را دریافت می کنند.

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که باعث استحکام دندانها و جلوگیری از پوسیدگی آنها می شود.

امرایی همچنین از توزیع پنج هزار اقلام ورزشی در سال تحصیلی جاری بین مدارس استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: اکنون در سطح استان؛ هیچ مدرسه روستایی و شهری (دولتی) نیست که بدون وسایل ورزشی برای زنگ ورزش و تربیت بدنی باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین در راستای حفظ سلامت دانش آموزان از ۲ زنگ شدن کلاس ورزش مدارس مقطع ابتدایی استان از ابتدای سال تحصیلی جاری برای فعالیت بدنی بیشتر دانش آموزان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان گفت: در حال حاضر ۵۴ هزار سفیر سلامت بین دانش آموزان استان کرمانشاه داریم که هر کدام مسئول آموزش ۱۰ دانش آموز دیگر بین همکلاس ها و هم مدرسه ای خود هستند و در منزل نیز به اعضای خانواده و اقوام در خصوص رعایت بهداشت محیط مدرسه، منزل، تغذیه سالم، بهداشت فردی و اجتماعی آموزش می دهند.

امرایی بیان داشت: این سفیران سلامت دانش آموزی توسط گروه مراقب سلامت و مربیان بهداشت آموزش و پرورش که ۱۲۰ در استان هستند؛ خود آموزش دیده‌اند.

وی همچنین افزود: در راستای یادگیری توصیه های بهداشت توسط دانش آموزان روزانه یک ساعت رادیو سلامت در سطح مدارس استان پخش می شود.

امرایی همچنین از اجرای طرح ورزشی دانش آموزان با والدین در سالن های ورزشی مدارس استان کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: در این طرح یک روز سالن های ورزشی آموزش و پرورش به ورزش پدرها با پسرها، و یک روز مادرها با دخترشان در روز پنجشنبه و جمعه اختصاص دارد که در راستای نشاط و شادابی خانواده با هم ورزش کنند.

اجرای ۵۳ پروژه در طرح شهید سلیمانی کرمانشاه

این مقام مسئول آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین از اجرای ۵۳ پروژه ورزشی در سطح مدارس استان کرمانشاه شامل؛ ۳۱ پروژه زمین چمن فوتبال،۱۵ پروژه کلاس تربیت بدنی و هفت سالن ورزشی درون مدرسه در سال تحصیلی جاری در قالب طرح شهید سلیمانی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این پروژه ها در تمام شهرستان های استان با اولویت احداث در مدارس دخترانه در حال اجرا است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ؛ ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد که بیش از ۱۸۸ هزار نفر آنها دانش اموزان مقطع ابتدایی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha