۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85099002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین تشییع شهید آمر به معروف در سبزوار آغاز شد + فیلم

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85099002
آیین تشییع شهید آمر به معروف در سبزوار آغاز شد + فیلم

سبزوار- ایرنا- آیین تشییع شهید آمر به معروف "حمیدرضا الداغی"، روز سه‌شنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان استانی و شهرستانی در زادگاهش شهر سبزوار آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با شرکت پرشور مردان و زنان غرب استان خراسان رضوی و به خصوص جوانان و نوجوانان در حال برگزاری است، پیکر مطهر این شهید امر به معروف و نهی از منکر از مقابل مسجد تاریخی جامع سبزوار آغاز شده که پس از اقامه نماز، بر دوش مردم شهیدپرور سبزوار در مسیر خیابان های بیهق و شهدا به سمت گلزار مطهر شهدای این شهر تشییع می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، معاون امنیتی و مدیرکل سیاسی استانداری خراسان رضوی و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی و برخی دیگر از مسوولان کشوری و استانی در آیین تشییع شهید غیرت حضور دارند.

محمدعلی یاوری افزود: همچنین خیل زیادی از دوستداران و ارادتمندان این شهید که دلباخته حرکت غیرتمندانه و ارزشی وی شده اند، از شهرهای مختلف استان خراسان رضوی و دیگر استان‌ها برای تشییع پیکر وی در سبزوار حضور یافته اند.

وی تصریح کرد: علاوه بر مردم شهرستان سبزوار، شماری از اهالی شهرستان های همجوار و مناطق روستایی نیز در این مراسم معنوی حضور دارند و این رویداد با حضور بیش از ۵۰ خبرنگار و عکاس پوشش داده می شود.

شهید حمیدرضا الداغی، جمعه شب، هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید.

شهید الداغی، متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

از آن شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha