اطلاع رسانی ایرنا در انتشار اخبار صحیح حوادث در خراسان رضوی قابل تقدیر است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: اطلاع رسانی و همکاری ایرنا با هلال احمر این استان در انتشار اخبار صحیح و دقیق حوادث قابل تقدیر است.

محسن ذاکریان روز سه‌شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: رسانه‌ها به ویژه ایرنا در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح نقش نخست در کاهش تبعات و خسارات ناشی از وقوع حوادث را ایفا می‌کنند و می‌توانند با عملکرد خود مرجع اصلی اطلاع رسانی صحیح به مردم باشند.

وی بیان کرد: با توجه به این امر، امروزه به وضوح ثابت شده است که اگر ۵۰ درصد انرژی سازمانهای امدادی بر روی مدیریت حوادث هزینه می‌شود، بقیه انرژی این سازمانها باید روی افکار عمومی و اخبار رسانه‌ای با هدف انتشار صحیح و دقیق باشد.

ذاکریان با بیان اینکه ایرنا به عنوان یک رسانه رسمی و شناخته شده، مرجع و منبع مناسب و با سابقه قابل اتکایی برای انتشار خبر در زمان وقوع بحران و حوادث، است، ادامه داد: ماموریتهای امداد و نجات در زمان وقوع حادثه های مختلف بدون حمایت رسانه ها و اطلاع رسانی به موقع و صحیح به سرانجام نمی‌رسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تاکید کرد: مردم نیز برای رفاه حال و آرامش خیال خود باید اخبار را از مراجع رسمی و قابل اعتماد دریافت کنند تا از درگیر شدن با اخبار نادرست و شایعات بی پایه و اساس دوری کنند و تصمیمات درست را برای تامین سلامت و امنیت خود بگیرند.

وی بیان کرد: در زمان بروز حادثه یا بحران کم و کیف انتشار خبر اولیه بسیار مهم است و حضور به موقع رسانه ها در کنار سرعت مخابره اخبار صحیح، اهمیت بالایی دارد که مجموعه هلال احمر خراسان رضوی در جهت تحقق این اصول مهم تلاش دارد.

وی اظهار کرد: در کنار این اصول باید هنر تبدیل تهدید بحران به فرصت را هم داشته باشیم به این معنا که مردم در ایام عادی پذیرش آموزش کمتری دارند اما در زمان بروز حوادث، ارائه آموزشها اثرگذاری بالایی دارد و به تعبیری مردم گوش شنوا دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تاکید کرد: آموزش عمومی در بستر حوادث مهمترین عامل کاهش هزینه های مالی و جانی است بنابراین باید بر روی این مهم هم سرمایه گذاری شود.

وی با تقدیر و تشکر از زحمات خبرنگاران استان به خصوص خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مشهد در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های این جمعیت، گفت: هلال احمر خراسان رضوی این آمادگی را دارد تا دوره های تخصصی آموزشی امداد و نجات را به خبرنگاران ایرنا ارایه دهد.

اطلاع رسانی ایرنا در انتشار اخبار صحیح حوادث در خراسان رضوی قابل تقدیر است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha