۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۳۲
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85099821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری آمریکا و ترکیه برای اعمال تحریم‌های علیه حامیان دو گروه تروریستی در سوریه

تهران – ایرنا- وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این کشور با همکاری ترکیه علیه حامیان مالی دو گروه تروریستی مستقر در سوریه، تحریم‌هایی را وضع کرده است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که عمر الشیخ، یکی از رهبران گروه حیات تحریر الشام، و کوبیلای ساری که در ترکیه ارائه کمک‌های مالی به کتیبات التوحید والجهاد را تسهیل کرده است، تحریم شده‌اند.

بر اساس این گزارش، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: گروه‌های تروریستی همچنان به دنبال دسترسی به سیستم مالی بین المللی هستند و به این دلیل، همکاری آمریکا با شرکای خود توانایی ما را برای مختل کردن موثر این شبکه‌های حامی افزایش می‌دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود که تحریم‌های جدید در راستای اقدامات مشترک آمریکا و ترکیه در ۵ ژانویه است که یک شبکه مالی مهم گروه تروریستی داعش را هدف قرار داد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) ، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha