۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۵۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85099890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توقف درگیری‌ها میان مقاومت و رژیم صهیونیستی در غزه

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۵۸
کد خبر: 85099890
توقف درگیری‌ها میان مقاومت و رژیم صهیونیستی در غزه

تهران-ایرنا- یک منبع در مقاومت فلسطین بامداد چهارشنبه از موفقیت تلاش‌های طرف‌های میانجی و توقف درگیری‌ها بین مقاومت و رژیم صهیونیستی در غزه خبر داده است.

به گزارش ایرنا، شبکه الجزیره به نقل از این منبع که خواست نامش محفوظ بماند، افزود که توافق آرام‌ شدن اوضاع در غزه از بامداد امروز وارد مرحله اجرا شده است.

براساس گزارش منابع خبری هم اکنون آرامش نسبی بر نوار غزه حاکم و درگیری‌ها متوقف شده است.

آرام شدن شرایط در سرزمین‌های اشغالی پس از آن صورت می گیرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تماس‌های زیادی با مسئولان سازمان ملل و میانجی‌های قطری و مصری برای توقف حملات جنایتکارانه دشمن صهیونیستی علیه غزه برقرار کرده بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سه شنبه شب در چندین مرحله تهاجم هوایی به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کردند.

طبق برآورد منابع صهیونیستی از بامداد روز سه شنبه تاکنون ۷۰ موشک از غزه به سرزمین های اشغالی شلیک شده است.

منابع عبری زبان گزارش دادند که به دنبال این موشک تاکنون یک شهرک نشین ۴۶ ساله و یک زن صهیونیستی ۶۳ ساله در نتیجه شلیک راکت‌های مقاومت زخمی شدند.

به دنبال این حملات، گزارش‌های تأیید نشده از شهادت دو فلسطینی حکایت دارد، هرچند که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه رسما اعلام کرد که تا این لحظه کسی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت نرسیده است.

این حملات پس از آن صورت گرفت که پایگاه خبری عبری زبان واللا سه شنبه شب اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای حمله گسترده به غزه آماده می‌کند و شاید این حمله امشب انجام گیرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز سه شنبه شب از فرماندهان وزارت جنگ خواست که به حملات راکتی و موشکی نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی پاسخ دهند.

وی گفت که ارتش این رژیم بمدت یک یا دو روز به سوی تشدید حملات علیه نوار غزه پیش خواهند رفت.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز سه‌شنبه شب نیز در مجموع ۳۷ موشک راهی شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جنوب فلسطین اشغالی کردند.

این حملات راکتی سه شنبه به دنبال شهادت شیخ «خضر عدنان» در زندان‌های رژیم صهیونیستی انجام گرفت و طی آن شهرک‌های صهیونیست‌نشیبن «سدیروت»، «نیر عام»، «ایرز»، «ایبیم» و «شعار هنیگیف» هدف قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha