۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85100389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنگ سپاس از معلم در مدارس خلخال طنین‌انداز شد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85100389
زنگ سپاس از معلم در مدارس خلخال طنین‌انداز شد

اردبیل – ایرنا- همزمان با دومین روز از هفته معلم زنگ سپاس از معلم امروز در دبیرستان هیات امنایی شهید چمران خلخال و همزمان در تمام مدارس شهری و روستایی این شهرستان طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی و همچنین معلمان و دانش‌آموزان دبیرستان شهید چمران خلخال برگزار شد ، مدیر آموزش و پرورش خلخال از انتخاب سه نفر از معلمان این منطقه به عنوان معلمان نمونه و برتر منطقه‌ای سال تحصیلی جاری خبر داد.

مستقیم حسینی گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۲ معلم از معلمان خلخال موفق به کسب رتبه‌های برتر منطقه‌ای و استانی شده بودند که چهار نفر از این افراد در استان موفق به کسب رتبه عنوان برتر شده و هشت نفر نیز در سطح منطقه‌ای این عنوان را کسب کردند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال افزود: هرچند کرونا همه عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه را به مدت ۲ سال زیر سایه برد ، ولی با تلاش معلمان دلسوز چراغ علم و هدایت هرگز خاموش نشد.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم در خلخال بصورت حضوری برگزار می‌شود، ادامه داد: برای هفته پاسداشت مقام معلم ۲۰ برنامه از جمله همایش تجلیل از معلمان شاغل و بازنشسته برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری با حضوری شدن تحصیل ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان خلخالی در کلاس‌های درس حاضر شدند، افزود: بیش از یک هزار معلم و فرهنگی در بخش‌های آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی، بهداشت، مشاوره ، راهنمای تحصیلی مدیریت و معاونت مدارس و سایر امور اداری مدارس مشغول فعالیت هستند.

حسینی توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی را از اهداف آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: هدف آموزش و پرورش تحصیل ۵۰ درصدی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و ۵۰ درصد نیز در رشته‌های نظری است.

وی همچنین درباره پروژه‌های آموزشی در حال ساخت این منطقه هم افزود: با افتتاح چندین پروژه مدرسه‌سازی در مناطق شهری و روستایی این منطقه بخش زیادی از کمبود فضای آموزشی تا آغاز سال تحصیلی آینده جبران خواهد شد.

سیدجواد یحیی‌زاده ، فرماندار خلخال نیز در این مراسم با تبریک گرامیداشت سالروز شهادت استاد علامه شهید مرتضی مطهری و هفته معلم به جایگاه ارزشمند معلمی در دین اسلام و نظام اسلامی پرداخته و بر اهمیت حفظ این جایگاه تاکید کرد.

در پایان این مراسم از معلمان نمونه و برتر دبیرستان هیات امنایی شهید چمران خلخال تجلیل و همچنین نمایشگاه دستاوردهای هنری و سفره سلامت دانش‌آموزان این مدرسه گشایش یافت.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، ۱۱ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۱۲۵ مدرسه شهری و روستایی و ۴۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در ۲۶ مرکز آموزش پیش‌دبستانی این منطقه مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha