گذر موفق از پیک گرمای تابستان نیازمند همراهی مشترکان با صنعت برق است

دماوند - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: لازمه عبور موفقیت‌آمیز از اوج مصرف برق در تابستان؛ همراهی و همکاری چند جانبه مشترکان با صنعت برق است.

به گزارش ایرنا، قاسم شهابی روز چهارشنبه درحاشیه مانور تعمیرات اساسی بر روی شبکه توزیع برق شهرستان های استان در دماوند جهت آمادگی برای عبور موفقیت آمیز از فصل پیک تابستان اظهار داشت: پیش بینی می شود تابستان امسال گرمتر از تابستان سال گذشته باشد و بر همین اساس صنعت برق می کوشد که یک لحظه برق مردم و مشترکین خانگی قطع نشود.

قاسم شهابی افزود: در تابستان با توجه به مدار آمدن لوازم سرمایشی، ناترازی در تولید و مصرف برق وجود دارد و صنعت برق تلاش می کند با تولید بیشتر و اصلاح شبکه ها و افزایش راندمان نیروگاه ها بتواند این کسری را جبران کند اما اگر همکاری و همراهی مردم و مشترکین خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و اداری نباشد، این امر محقق نمی شود.

وی ادامه داد: وزارت نیرو برای اینکه بتواند مشوق های خوبی در این زمینه اجرا کند یک حرکت اساسی و کلیدی پیش بینی کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطابق این طرح کلیه مشترکان با کاهش مصرف برق خود به نسبت دوره مشابه سال گذشته می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

شهابی توضیح داد: اگر مشترکان استان تهران زیر الگوی مصرف که در فصل گرم تابستان ۳۰۰ کیلووات ساعت است مصرف کنند درآمدی برای خانواده شان ایجاد خوادهند کرد.

وی گفت: به این گونه که مشترکان به طور متوسط برق را به مبلغ ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت دریافت می کنند، ولی در صورت رعایت الگوی مصرف و کاهش میزان مصرف در خانه نسبت به سال گذشته می تواند تا مبلغ ۲ هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت کنند، یعنی بیست برابر هزینه برق مصرف خود پاداش می گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: روی دیگر سکه این است که اگر درست و بهینه مصرف کنیم تابستان با محدودیت برق کمتری مواجه خواهیم شد و امیدواریم مشترکان با مشارکت در این طرح ملی و با توجه به مشوق های در نظر گرفته شده، صنعت برق را حمایت کنند تا تابستان را به راحتی و آسایش پشت سر بگذاریم.

شهابی با اشاره به راهکارهای مشارکت در این طرح یادآور شد: استفاده از نور طبیعی در روز، قرار دادن کولر آبی روی دور کند، استفاده نکردن از لوازم پر مصرف همچون لباسشویی، جاروبرقی و ظرفشویی در ساعات ابتدایی شب از جمله راهکارهایی است که مشترکان به راحتی و بدون آنکه از رفاه خود بکاهند، می توانند مصرف خود را پایین آورده و مشمول این طرح شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha