۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85100674
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بروجرد: رسالت معلم در جامعه بسیار خطیر و ارزشمند است

بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد گفت: معلم حیات بخش به فرد و جامعه بوده و رسالت معلم بر کرسی تعلیم و تربیت بسیار خطیر و ارزشمند است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی حسینی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از معلمان شهرستان در دفتر امام جمعه بروجرد افزود: شغل معلمی بسیار سنگین و رسالت بزرگ در راستای تربیت نسل‌ها و جامعه است.

وی اظهار کرد: معلم حیات بخش به فرد و جامعه است و اگر معلمی را شغل محسوب کنیم، معلمی زمانی ارزشمند است که ارزش خود را از علم و دانش بگیرد.

حجت الاسلام حسینی در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته معلم و شهادت شهید مطهری بیان کرد: علامه شهید مطهری هم فیلسوف و فقیه هم نویسنده هم خطیب توانمندی بودند اما به ایشان لقب معلم دادند.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: وظیفه معلم بسیار سنگین است امانت دار نونهالان مردم هستند.
وی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش بروجرد و کمبود معلم از مسوولان مربوطه خواست که در جذب معلمان با ایمان، اعتقاد، انقلابی بودن و متدین بودن آنها دقت بکنند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد، نیز ضمن تبریک هفته معلم و روز عقیدتی سیاسی، در مورد مقام و جایگاه معلم از دیدگاه قران صحبت کردند.

نریمان سبحانی نیا اظهار کرد: خداوند نخستین معلم است، در قرآن به آیاتی بر می‏ خوریم که خداوند خود را به عنوان معلم‏ معرفی کرده و همین طور اولین کسی که قرآن را به حضرت رسول اکرم (ص) آموخت، از این جهت احترام گذاشتن به معلم و استاد، احترام به خداوند است.
وی بیان کرد: دین مبین اسلام تنها دینی است که سفارش ویژه و مؤکد به کسب علم و دانش و تعلیم و تربیت و تعقل و تفکر دارد. از همین رهگذر کار معلمی، کاری مقدس در این دین آسمانی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha