پرسپولیس به‌دنبال تثبیت صدرنشینی و تلاش گل‌گهر برای سهمیه آسیا در موقعیت مهدی

تهران- ایرنا- در ادامه هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر فردا ۳ دیدار انجام خواهد شد که پرسپولیس در آزادی به دنبال تثبیت صدرنشینی خواهد بود.

به گزارش صبح جمعه ایرنا، هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر شنبه ۱۶ اردیبهشت با برگزاری ۳ دیدار به پایان خواهد رسید.

مهم‌ترین دیدار روز پایانی دیدار پرسپولیس مقابل پیکان خواهد بود که شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌توانند با برتری در این دیدار مسیر قهرمانی را هموارتر کنند.

نگاهی به ۳ دیدار رو شنبه خواهیم داشت:

پرسپولیس به‌دنبال تثبیت صدرنشینی و تلاش گل‌گهر برای سهمیه آسیا در موقعیت مهدی

گل‌گهرسیرجان - آلومینیوم اراک؛ تلاش الهویی برای کسب سهمیه آسیایی در موقعیت مهدی

گل‌گهر در چند هفته گذشته افت شدیدی داشته است و عملکرد ضعیف آن‌ها باعث شد تا رتبه چهارم را از دست بدهند. شاگردان سعید الهویی در ۳ دیدار گذشته خود در لیگ برتر نتوانستند به پیروزی دست پیدا کنند و حاصل کار آن‌ها در ۳ دیدار گذشته ۲ تساوی و یک شکست بوده و با ۴۵ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار دارند. گل‌گهر با شکست مقابل پرسپولیس از گردونه رقابت‌های جام حذفی نیز کنار رفت تا تنها امید آن‌ها پس گرفتن رتبه چهارم از تراکتور باشد و بتوانند سهمیه آسیا را بدست بیاورند. گل‌گهر در این دیدار رضا شکاری بهترین گلزن خود را به دلیل 4 اخطاره بودن در اختیار ندارد.

در مقابل آلومینیوم با هدایت مهدی رحمتی عملکرد قابل قبولی در این فصل داشته و با ۳۵ امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار دارد و خطر سقوط آن‌ها را تهدید نمی‌کند. آلومینیوم با ۱۳ گل خورده به همراه پرسپولیس بهترین خط دفاعی لیگ را دارد و در این هفته باید مقابل گل‌گهری قرار بگیرد که یکی از بهترین خط حمله‌های لیگ را با ۴۰ گل در اختیار دارد. آلومینیوم با ۱۴ تساوی، سلطان تساوی لیگ برتر نامیده می‌شود که یکی از آن‌ها به تساوی بدون گل ۲ تیم در دیدار رفت برمی‌گردد.

پرسپولیس به‌دنبال تثبیت صدرنشینی و تلاش گل‌گهر برای سهمیه آسیا در موقعیت مهدی

نساجی‌مازندران - هوادار؛ محکوم به پیروزی برای فرار از منطقه سقوط

نساجی‌مازندران با هدایت کارلوس هرناندز موفق شد اولین پیروزی خود را با این تیم در جام حذفی با برتری ۳ بر صفر مقابل پیکان جشن بگیرد و به جمع چهار تیم نهایی این رقابت‌ها برسد. اما وضعیت نساجی در لیگ‌برتر زیاد جالب نیست و این تیم با ۲۵ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار دارد و تنها ۵ امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد. نساجی برای فرار از منطقه سقوط و ایجاد حاشیه امن محکوم به پیروزی در این دیدار خواهد بود.

در مقابل هوادار با هدایت ساکت الهامی نیز موفق شد با برتری ۲ بر یک برابر استقلال ملاثانی، راهی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی شود. وضعیت هوادار در جدول لیگ برتر بهتر از نساجی است و این تیم با ۳۰ امتیاز در رتبه دهم قرار دارد و خطری از بابت سقوط آن‌ها را تهدید نمی‌کند. دیدار رفت ۲ تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود.

پرسپولیس به‌دنبال تثبیت صدرنشینی و تلاش گل‌گهر برای سهمیه آسیا در موقعیت مهدی

پیکان - پرسپولیس؛ تثبیت صدرنشینی در اکباتان جنجالی

شاگردان گل‌محمدی پس از برتری مقابل استقلال و تساوی سپاهان برابر ملوان به صدر جدول صعود کردند تا سرنوشت قهرمانی در دست خودشان باشد. پرسپولیس با برتری در مقابل گل‌گهر به جمع چهار تیم نهایی جام حذفی نیز صعود کرده و حالا این تیم رویای کسب دوگانه را در سر دارد. پرسپولیس با برتری در این دیدار می‌تواند جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کند.

پرسپولیس همه ۵ بازی خود در سال جدید را برتری به پایان و ۱۰ گل زده و تنها ۲ گل خورده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. در حالی که تیم پیکان یک برد، یک مساوی و سه باخت دارد و در ۵ بازی گذشته خود تنها یک گل زده داشته است. ضمن این که آنها زیاد هم گل نخورده و در این مدت با دریافت ۵ گل بازی‌های بسیار کم گلی داشته‌اند. پیکان با ۲۷ امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد و خطر سقوط این تیم را تهدید نخواهد کرد.

دو تیم در رابطه با مکان برگزاری این دیدار با هم دچار چالش شده بودند و در نهایت سازمان لیگ ورزشگاه آزادی را برای این مسابقه انتخاب کرد. دیدار رفت ۲ تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود.

برنامه مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر:

هفته بیست‌وهشتم؛ روز فرهنگ پهلوانی و روز بیماری های خاص و صعب العلاج

جمعه ۱۵ اردیبهشت

نفت مسجد سلیمان - فولاد مبارکه سپاهان اصفهان - ساعت ۱۸ / ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

ذوب آهن اصفهان- فولاد خوزستان - ساعت ۱۸ / ورزشگاه فولادشهر اصفهان

ملوان بندر انزلی - مس رفسنجان - ساعت ۱۸ / ورزشگاه تختی انزلی

مس کرمان -تراکتور تبریز - ساعت ۱۸ / ورزشگاه شهید باهنر کرمان

استقلال - صنعت نفت آبادان - ساعت ۱۸ / ورزشگاه آزادی تهران

شنبه ۱۶ اردیبهشت

گل گهر سیرجان - آلومینیوم اراک - ساعت ۱۸ / ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان

نساجی مازندران - هوادار تهران - ساعت ۱۸ / ورزشگاه وطنی قائمشهر

پیکان تهران - پرسپولیس - ساعت ۱۸ / ورزشگاه آزادی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha