به گزارش ایرنا داریوش امانی روز چهارشنبه در جریان دیدار با استاندار کرمان با موضوع رفع مشکلات راه های استان کرمان که بهشت معادن کشور قلمداد می شود، تصریح کرد: کرمان ظرفیت های خوبی در حوزه حمل و نقل دارد اما بیشتر داستان ما، مشکل با معادن است.
وی ادامه داد: از استاندار کرمان درخواست میکنیم معادن را پای کار بیاورند، معادن باید از مبدا، باسکول بگذارند تا بار ایمن و استاندارد حمل کنند.
تفاهم نامه ۶۰ به ۴۰
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ادامه گفت: نگاه استاندار کرمان به سازمان راهداری بی نظیر است و در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه در استان های کرمان، مشهد و فارس افتتاح شد که نشان دهنده تلاش این استان هاست.
امانی ادامه داد: اعتبارات معادن و سایر بخش ها از راههای استان کرمان حمایت کرده و ما هم نگاهمان حمایتی است.
وی افزود: تفاهمنامه نگهداری راهها با ۶۰ درصد اعتبارات راهداری و ۴۰ درصد اعتبار استانی را با نیمی از استانداری های کشور منعقد کردیم که موارد اولویت دار از جمله روکش و رفع نقاط حادثه خیز در این حوزه مشخص میشود و با استانها همکاری می کنیم.
عمر بالای ۲۵ سال ماشین آلات راهداری
معاون وزیر راه و شهرسازی در عین حال خاطرنشان کرد: نامه ای را برای نوسازی ماشین آلات راهداری تنظیم کردیم که بر این اساس اگر استان کرمان عددی بگذارد ۲ برابر این رقم حمایت می کنیم.
وی یادآور شد: سال گذشته استان کرمان ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه گذاشت که ۵۰ میلیارد تومان به راهداری کرمان اختصاص میدهیم و باید این روند ادامه یابد زیرا عمر ماشین آلات راهداری کشور اکنون بالای ۲۵ سال است.
امانی افزود: امسال ظرفیت خوبی در قانون بودجه برای دوربین های جاده ای پیش بینی کردیم که بخش خصوصی در این پروژه سرمایه گذاری می کند و محل دقیق بازگشت سرمایه بخش خصوصی از محل جریمه ها تعیین شده و براین اساس یکهزار دوربین در محورهای ارتباطی کشور امسال راه اندازی می شود.
وی تصریح کرد: کرمان با وجود قرار گرفتن در کریدور ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، جزو اولویت های ما است لذا از این استان به صورت ویژه حمایت می کنیم.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به توجه سازمان راهداری به استان های تراز اول کشور در شاخص ها گفت: کرمان در بسیاری از شاخص ها جزو پنج استان نخست کشور قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا وضعیت راه های کرمان بویژه در مناطق اتصال شمال این استان به جنوب و نیز راه های ارتباطی جنوب کرمان به دیگر نقاط کشور مناسب نیست و این درحالی است که فصل برداشت محصولات که فرا می رسید بخش عمده ای از کامیون های کشور بویژه در زمستان به این منطقه گسیل می شود و بدیهی ترین زیرساخت که راه است، مشکلات فراوانی دارد.
نظر شما