۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۳۹
کد خبر: 85101017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه خواستار محافظت فنلاند از اماکن کنسولی مسکو شد

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۳۹
کد خبر: 85101017
روسیه خواستار محافظت فنلاند از اماکن کنسولی مسکو شد

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پی حمله به کنسولگری این کشور در فنلاند، خواستار محافظت هلسینکی از اماکن کنسولی مسکو در برابر اعمال خرابکارانه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، زاخارووا عصر چهارشنبه گفت: سفارت روسیه در هلسینکی یادداشتی به دولت فنلاند ارسال کرده و خواستار انجام اقدامات مقتضی از سوی مقامات این کشور در رابطه با تحرکات خرابکارانه علیه کنسولگری روسیه در جزایر آلند شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: در اوایل صبح روز اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت)، گروهی ناشناس یک بمب صوتی و برخی اقلام دیگر را به داخل کنسولگری روسیه در جزایر آلند فنلاند پرتاب کردند که جان و سلامتی کارمندان نمایندگی دیپلماتیک روسیه را به خطر انداخت.

وی افزود: سفارت روسیه در هلسینکی یادداشتی به وزارت خارجه فنلاند ارسال کرد و خواستار آن شد که تمام اقدامات لازم را برای محاکمه عاملان و تضمین سطح کافی امنیت برای کارکنان و اموال کنسولگری روسیه در جزایر آلند انجام شود.

زاخارووا تاکید کرد: مسکو از هلسینکی انتظار دارد که تعهدات خود را به درستی انجام دهد و اقداماتی را برای محافظت از اماکن کنسولی روسیه در برابر اعمال خرابکارانه انجام دهد و همچنین آرامش دفتر کنسولی ما را برهم نزند یا حیثیت آن را تحقیر نکند.

به گزارش ایرنا، چندی پیش نیز مقامات لهستان اقدام به تصرف ساختمان مدرسه سفارت روسیه در ورشو کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات لهستانی با هدف تصرف مدرسه سفارت به محوطه آن حمله کرده‌اند.

این وزارتخانه گفت: ما اقدام خصمانه اخیر توسط مقامات لهستان را نقض آشکار کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک و تجاوز به اموال روسیه در لهستان می‌دانیم.

در این بیانیه آمده است: چنین اقدامی از سوی ورشو که فراتر از چارچوب روابط متمدن بین دولتی است، بدون پاسخ نخواهد ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha