۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85101097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان به عنوان دومین استان سرد کشور ثبت شد

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبر: 85101097
زنجان به عنوان دومین استان سرد کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد و دمای هوا در شهرهای "زرین رود و سجاس" نیز به صفر درجه رسید.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شرایط جوی اغلب مناطق استان صاف تا ابری و آسمان شهرستان طارم ابری و همراه با بارش باران است.

وی گفت: برای بعدازظهر امروز وزش باد شدید، رعد و برق و بارشهای رگباری در استان پیش بینی شده است و از فردا تا اول هفته آینده شرایط جوی در استان پایدار خواهد بود.

سلطانی یادآور شد: هوای خنک تا صبح فردا در زنجان مستقر است و پس از آن به تدریج هوا گرمتر خواهد شد و از روز یکشنبه هفته آینده وزش باد شدید و بارش های پراکنده، بیشتر مناطق استان را در برخواهد گرفت.

وی افزود: دمای فعلی هوای زنجان ۶ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه خنک‌تر شده است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۲ و ۱۵ درجه، خرمدره ۶ و ۱۶ درجه، ابهر پنج و ۱۸ درجه، آببر ۱۲ و ۲۰ درجه، سلطانیه یک و ۱۴ درجه، قیدار چهار و ۱۵ درجه و ماهنشان ۹ و ۱۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha