یک هزار میلیارد تومان اعتبار به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از سفر اخیر معاون اجرایی رئیس‌جمهور یک هزار میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، سید علی احمدزاده روز پنجشنبه در نشست با اساتید دانشگاه‌های استان با بیان اینکه دستگاه های مختلف اجرایی ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه ارائه کرده اند گفت: اختصاص هزار میلیارد تومان به استان دستاورد سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور است.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری به منظور پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات دور نخست سفر استانی رییس جمهور به استان کهگیلویه وبویر احمد سفر کرده بود.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای پتانسیل های بیشماری است و مسئولان استان به دنبال آن هستند که استان تا از صنایع پیشرو و آنچه کشور از آن بهره‌ می برد ، بهره مند شود.

احمدزاده عنوان کرد: سد سقاوه و سد تنگ سرخ برای تامین آب مورد نیاز شهرهای مارگون و یاسوج احداث می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: برای کاهش آمار بیکاری باید صنایع بزرگ در استان احداث شود البته قبل از شروع به کار دولت سیزدهم آمار بیکاری استان ۱۱ درصد بود که سال گذشته به ۷.۶ درصد کاهش یافت.

وی تاکید کرد: طبق جدیدترین آمار نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد به ۷.۳ درصد کاهش یافته است.

احمدزاده با بیان اینکه احداث پتروشیمی در ایجاد اشتغال موثر است،گفت: پتروشیمی گچساران در سفر دولت به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن اینکه کلنگ احداث استخراج گاز مختار و پتروشیمی اوره و آمونیاک چرام و پترو پالایشگاه گچساران به زمین زده می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرمایه‌گذاری پتروپالایشگاه گچساران هفت هزار میلیارد تومان است که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و بزرگترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور است.

وی با بیان اینکه طی ۶ سال اجازه احداث واحد مرغداری به استان داده نمی‌شد، افزود: در حال حاضر زنجیره مرغداری در شهرستان گچساران با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردی در حال احداث بوده و نظیر این پروژه‌ در بهمئی در حال احداث است.

احمدزاده عنوان کرد: با احداث این واحدهای مرغداری کهگیلویه و بویراحمد ظرف یکسال آینده صادرکننده مرغ حتی به خارج از کشور خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان از ۱۶ هزار تن به ۳۲ هزار تن، ادامه داد: اقدامات بی‌نظیری در زمینه اینترنت پرسرعت در روستاها، حوزه آب و راه روستایی انجام شده است.

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود مسیر بابامیدان_ یاسوج_ سمیرم و یاسوج به شیراز به عنوان بزرگراه مصوب شود.

احمدزاده از اقدامات برای اتصال استان به راه‌آهن از طریق گچساران و با مشارکت چینی‌ها خبر داد و گفت: تلاش و خدمت در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد و از اساتید دانشگاه انتظار داریم ایده‌های تحول‌زا ارائه دهند.

وی در بخش دیگری از این نشست با تبریک هفته معلم و گرامیداشت روز کارگر، اظهار کرد: یکی از راه‌های ترویج تعلیم و تربیت استفاده از سرچشمه زلال آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha