۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85101319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۳ هزار شهروند قزوینی از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شدند

قزوین - ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: ۲۳ هزار و ۵۸ شهروندان قزوینی طی یک سال گذشته از خدمات مراکز اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند.

هدی حقیقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: آسیب‌های‌ اجتماعی و جرایم در تمام جوامع وجود داشته و برای کنترل، کاهش و مقابله با آنها برنامه‌های متعددی تدوین و اجرا می‌شود که جامعه ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی اظهار کرد: مراکز اورژانس اجتماعی در بخش‌های مختلف مانند تیم های سیار، مداخله سرپایی، پایگاه خدمات اجتماعی، مداخله نگهداری و خط ۱۲۳ فعالیت می‌کنند.

حقیقی تصریح کرد: طی یک سال گذشته همچنین تیم سیار اورژاتس اجتماعی خدمات خود را به ۱۴ هزار و ۴۷۲ نفر در شهرستان‌های قزوین، تاکستان، بویین زهرا، آبیک، البرز و آوج ارایه کرده است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۹۰۰ پایگاه خدمات اجتماعی در سطح استان قزوین، خاطرنشان کرد: در حوزه مداخله سرپایی یک هزار و ۸۴۷ مورد، مداخله نگهداری به ۲۳۵ نفر و خط ۱۲۳ نیز به پنج هزار و ۹۷۸ شهروند استان خدمات خود را ارایه کرده اند.

حقیقی خاطرنشان کرد: بیشترین مداخلات طی این مدت مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، اطلاع رسانی در خصوص کودکان در معرض آسیب، همسر آزاری و سایر آسیب‌ها بوده است.

به گفته این مسوول، در استان قزوین، ۱۶ تیم سیار (در هر اورژانس دو تیم سیار) فعال هستند و کارشناسان مستقر در مرکز اورژانس اجتماعی استان نیز به صورت شبانه روزی، پاسخگوی تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۳ بوده تا خدمات تخصصی به گروه های هدف را ارایه دهند.

حقیقی با اشاره به نحوه دسترسی به خدمات اورژانس اجتماعی، تصریح کرد: تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، ارجاع از مراجع قضایی یا نیروی انتظامی و مراجعه حضوری فرد از جمله راه‌های دسترسی به اورژانس اجتماعی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تاکید کرد: این سازمان با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و مداخله تخصصی موثر به منظور جلوگیری از تشدید بحران، آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در سال ۷۸ مرکز اورژانس اجتماعی را راه اندازی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و به منظور افزایش خدمات تخصصی به جامعه هدف، دفتر اورژانس اجتماعی به صورت مجزا از دفاتر آسیب دیدگان اجتماعی در سال ۸۷ در شهرهای قزوین، تاکستان و سپس در بویین زهرا راه اندازی شدند.

حقیقی ادامه داد: همچنین پس از آن و با اعلام لزوم راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر، در سال ۹۷ نیز شهرهای الوند، محمدیه، آبیک، اقبالیه و یک سال بعد از آن شهر آوج در استان قزوین نیز از وجود اورژانس اجتماعی بهره مند شدند.

وی، اورژانس اجتماعی را یکی از موثرترین راهکارهای پیشگیرانه در کاهش آسیب های اجتماعی دانست که به طور جدی در طول سال فعالیت دارد و تصریح کرد: همچنین خدمات تخصصی مرکز مداخله در بحران شامل خدمات مددکاری اجتماعی، روانشناسی و روانپزشکی، بهداشتی و درمانی، خدمات حقوقی و همچنین آموزشی و تربیتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha