۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85102173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سبزوار: شهید الداغی با خون خود، دفاع از غیرت و حیا را معنا کرد

سبزوار - ایرنا - امام جمعه سبزوار گفت: شهید امر به معروف "حمیدرضا الداغی" با نثار خون پاک خود، مردانگی را معنا کرده و از حیا و غیرت دفاع کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار افزود: با شهادت شهید الداغی، دیار سربداران به دریای خروشان شیفتگان غیرت جوان سربداری تبدیل شد و موج حماسی غم انگیز شهادت شهید الداغی در روزهای گذشته ایران اسلامی را به تلاطم درآورد.

وی افزود: با تمجید از اظهار ارادت مردم به شهید غیرت، گفت: آفرین بر مردم غیور سبزوار و دیگر مناطق کشور که با حضور پرشور در آیین وداع و تشییع شهید و حمایت از غیرت و حمیت، دهان منافقان و بدخواهان را بستند.

حجت الاسلام مقیسه همچنین با اشاره به تغییر نام خیابان محل سکونت شهید الداغی از ابومسلم به جوانمرد، گفت: برای برخی افراد شبهه ای ایجاد شده که چرا نام ابومسلم سردار ایرانی تغییر یافته است و حال آنکه از روایات چنین به دست آمده که ابومسلم شخصیت چندان مثبتی نبوده است و اگرچه با تلاش وی حکومت ظالم بنی امیه نابود شد اما حکومت به دست بنی عباس سفاک افتاد که ائمه و شیعیان را مورد آزاد و شکنجه های فراوان قرار دادند.

امام جمعه سبزوار با اشاره به ثبت نام حوزه های علمیه و پذیرش طلبه گفت: خانواده ها به تحصیل فرزندان خود در این مراکز علمی توجه کنند تا آنان سربازی برای خدمت به امام عصر(عج)، یاوری از دین و حفاظت از ارزشهای اسلامی و خون شهیدان باشند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha