بوکس قهرمانی جهان؛ شکست عبدالمالکی و برتری ارزشمند امیری

تهران- ایرنا- رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان با برتری ارزشمند پوریا امیری و شکست پوریا عبدالمالکی همراه شد.

به گزارش عصر جمعه ایرنا، بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان با حضور ۵۳۹ بوکسور از ۱۰۷ کشور، از روز دوشنبه به میزبانی تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز شد و ۱۴ روز ادامه خواهد داشت.

امروز عبدالمالکی بوکسور ۵۷ کیلوگرم کشورمان که در دور نخست نماینده بوتسوانا را شکست داده بود، به مصاف آرتور بازیان نفر سوم‌ رنکینگ جهان از ارمنستان رفت و در مجموع سه راند شکست را پذیرا شد و از دور مسابقات کنار رفت.

سپس پوریا امیری نماینده ۹۲ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه‌اش با حریفی از قرقیزستان به نام توکتوزون رقابت کرد و در پایان مبارزه‌ای نزدیک و تماشایی برنده شد.

امیری راند نخست را واگذار کرد اما در راند دوم با ضربات سنگین خود، امتیازات را جمع‌آوری کرد و حریف نیز اخطار گرفت تا پوریا جبران مافات کرده و همه چیز مساوی شود.

در راند سوم بازهم پوریا بوکسور برتر بود و مشت‌زن‌ قرقیزستانی دوباره اخطار گرفت. در نهایت هر پنج داور در پایان رای به برتری بوکسور وزن ۹۲ کیلوگرم ایران دادند.

امیری در این مبارزه از ناحیه ابرو دچار پارگی شد که باید هرچه سریع‌تر از سوی کادر پزشکی تیم ایران درمان شود تا او برای بازی بعدی خود با مشکلی مواجه نشود.

تیم ایران با هفت بوکسور در این رویداد شرکت کرده است که پیش از این میثم قشلاقی و امین مجنونی‌ از دور مسابقات کنار رفتند.

دانیال شه‌بخش و شاهین موسوی در نخستین مبارزه خود به برتری رسیدند و مبارزات علی حبیبی‌نژاد هم هنوز آغاز نشده است.

فدراسیون جهانی بوکس (IBA) برای این رقابت‌ها جوایز دلاری را نیز در نظر گرفته است که به نفر اول ۲۰۰، به نفر دوم ۱۰۰ و به نفرات سوم ۵۰ هزار دلار تعلق می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha