خدمات هلال احمر با اتکا به تجارب متمادی ارتقا یافته است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از یک قرن فعالیت داوطلبانه و خالصانه در راستای گره‌گشایی از مشکلات، سرعت رسیدن امدادگران جمعیت هلال احمر به صحنه اتفاقات را کاهش داده و سطح و نوع خدمات را ارتقا بخشیده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا "جواد قناعت" در پیامی به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر به این فراز از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد که "فرق هلال احمر با دیگر موسسات امدادی و کمک‌رسان این است که مربوط به فوریت‌هاست، باید مثل سربازان یک ارتش همیشه آماده باشند باید بتوانند هنگام حوادث، حضور واقعی موثر و کارگشا داشته باشند، این حالت باید از همه جهات حفظ شود".

وی افزود: انسان‌دوستی و کمک به کاهش آلام بشری در سایه مهرورزی، مفاهیم بسیار مقدس و ارزشمندی هستند که در سرلوحه فعالیت‌های آنهایی قرار دارند که برای حفظ حرمت و کرامت انسانی، فارغ از مرزبندی‌های سیاسی و جغرافیایی و دسته‌بندی‌های قومی و قبیله‌ای در پاسخ به نیاز آحاد افراد جامعه، کمر همت بسته و در خدمت به مردم، همیشه در صحنه حاضر هستند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این ویژگی مهم از جمله ویژگی‌های امدادگران جمعیت هلال احمر است که بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) را منشور و سرلوحه تمامی فعالیت‌های خود قرار داده و داوطلبانه در صحنه‌های حوادث زلزله، سیل، طوفان، تصادفات جاده‌ای و سایر حوادث حضوری موثر دارند.

وی گفت: بیش از یک قرن فعالیت داوطلبانه و خالصانه در راستای گره‌گشایی از مشکلات، کوله‌باری از تجربه‌های نیکوست که سرعت رسیدن امدادگران جمعیت هلال احمر به صحنه اتفاقات را کاهش داده و سطح و نوع خدمات را ارتقا بخشیده است.

قناعت تصریح کرد: بدون تردید با استفاده درست و به‌موقع از نگاه ویژه دولت سیزدهم که توجه به مردم به خصوص در مناطق کمتر برخوردار را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار داده، روز به روز شاهد رشد و شکوفایی در حوزه تجهیزات امدادی و امکانات خدماتی هلال احمر که در کیفیت امدادرسانی نقش مهمی ایفا می‌کند، خواهیم بود.

وی افزود: اینجانب ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همه اعضای خانواده بزرگ هلال احمر به ویژه در خراسان جنوبی، هفته ملی هلال احمر را تبریک و تهنیت عرض نموده، از ایزد منان سلامتی و توفیق روزافزون همه امدادگران، داوطلبان، جوانان و فعالان حوزه امدادرسانی را مسئلت دارم.

۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت هفته هلال احمر نام دارد و در خراسان جنوبی ۴۰ برنامه محوری برای این هفته در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha