نرخ رشد جمعیت در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: نرخ رشد جمعیت در این استان ۹ دهم درصد است که این رقم یک دهم درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

علی زاهدی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در کشور هشت دهم درصد ثبت شده است اظهار کرد: بر این اساس به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان ۹ دهم نفر و در کشور هشت دهم نفر به جمعیت افزوده می شود.

وی افزود: در سال های اخیر میزان ولادت ها در استان کاهشی بوده است اما نرخ رشد جمعیت در این استان همواره بالاتر از میانگین کشوری گزارش شده است.

وی اظهار کرد: به طور مثال در فروردین ماه امسال یکهزار و ۲۱۸ واقعه ولادت در استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱.۸ درصد افزایش یافت.

خراسان شمالی جوان تر از کشور

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی درباره جوانی جمعیت در استان گفت: استان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۲۱.۷ درصد از آن را جوانان تشکیل می دهند.

زاهدی نیا با بیان اینکه ۲۰.۴ درصد از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند تصریح کرد: جمعیت جوان استان ۲۱۷ هزار و ۴۷۱ نفر است که در این زمینه، جمعیت جوان استان بیشتر از میانگین کشوری است.

وی گفت: جمعیت سالمندان استان هم از متوسط کشوری پایین تر است به طوری که جمعیت افراد ۶۵ سال به بالا در این استان بیش از ۶۶ هزار نفر است که بر این اساس ۶.۶ درصد از جمعیت این خطه از کشور را سالمندان تشکیل می دهند که این رقم در کشور هفت درصد است.

وی افزود: جمعیت فعال یعنی افراد ۱۵ تا ۶۴ سال در استان ۷۳۳ هزار و ۶۷۷ نفر و جمعیت غیرفعال استان یعنی جمعیت کمتر از ۱۴ سال و بالای ۶۵ سال هم ۳۲۶ هزار ۵۰۷ نفر گزارش شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۵۰۵ هزار و ۹۰۵ نفر از از جمعیت استان را مردان و ۴۹۷ هزار و ۸۹۴ نفر را زنان تشکیل می دهند.

در خراسان شمالی بر اساس آخرین آمار، ۶۰۴ هزار و ۳۳۱ نفر از جمعیت در شهرها و ۳۹۹ هزار و ۴۵۸ نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha