امام جمعه همدان: اسلام به سلامت نگاه پیشگیرانه دارد

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: اسلام نسبت به موضوع سلامت نگاهی پیشگیرانه دارد که البته در طب سنتی نیز بر این نگاه و رویکرد هم تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان حوزه سلامت افزود: برای زیست سالم در جامعه باید آگاهی مردم در حوزه سلامت افزایش یابد.

وی با تقدیر از تلاش جامعه پزشکی و پرستاری، اظهار داشت: جامعه امروز قدردان زحمات و تلاش‌های زحمت کشان این قشر، به خصوص در زمان شیوع ویروس کرونا است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در ادبیات عرفانی و فلسفی واژه‌ای به عظمت انسان نداریم، گفت: امروز جامعه نیازمند تغییر اندیشه و نگاه نسبت به انسان است.

آیت الله شعبانی موثقی به تشریح معنای حکمت پرداخت و یادآور شد: حکمت جایی است که علم واقعی باشد و به بیان دیگر زمانی است که تشخیص درست باشد.

وی با اشاره به اینکه بوعلی سینا علاوه بر اینکه طبیب بود، حکیم هم بود یادآور شد: برخورد حکیمانه با مردم، یعنی اینکه بدانیم طرف مقابل ما مشکلی دارد بنابراین به این دلیل به پزشکانی که بیمار را درمان می‌کنند، حکیم گفته می‌شود که نگاه فلسفی به انسان دارند و کرامت و فضیلت انسان را درک می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه امروز نیازمند توجه به این مسائل در جامعه هستیم، گفت: خوب است تا مسایل و درد بیماران را به درستی درک کنیم و مسایل حوزه سلامت با نگاه‌های مادی سنجیده نشود چراکه این موضوع با معنای حکمت همخوانی ندارد.

شعبانی موثقی با قدردانی و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم فرشچیان، ابراز امیدواری کرد مرکز جامع سرطان همدان به زودی بهره برداری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه عرصه سلامت از حوزه هایی است که خیران می‌توانند ورود کنند، گفت: یکی از سخت‌ترین لحظات برای انسان، زمانی است که با فرد بیماری مواجه می‌شویم که در عرصه تأمین دارو و هزینه درمان با مشکل روبرو است و به کسی هم دسترسی ندارد.

امام جمعه همدان یادآوری کرد: سال‌های گذشته بسیاری از بیماری‌ها تحت حمایت نبودند اما در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده با این وجود امیدواریم در زمینه داروهای خاص نیز شاهد حمایت‌های بیشتری باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha