۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85103004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هاشمی: اختلاف‌نظرهایی در خصوص انتخاب سرمربی تیم امید وجود دارد

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به مطرح شدن موضوع اعزام تیم فوتبال امید به بازی‌های آسیایی گفت: احتمالا اختلاف‌نظرهایی درخصوص انتخاب سرمربی تیم امید وجود دارد و باید فدراسیون فوتبال در این خصوص شفاف‌سازی کند.

به گزارش ایرنا، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به مهم‌ترین مباحث مطرح شده در جلسه امروز ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اظهار داشت: امروز سه موضوع در دستور کار بود. یکی از موضوعات به کمیته ملی پارالمپیک، رشته‌های اعزامی این کمیته به بازی‌های پاراآسیایی و نیز موضوعات مختلف پارالمپیک ارائه و در کنار آن غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده در این کمیته ارائه کرد.

اعضای جلسه هم نقطه نظرات خود را مطرح و وزیر ورزش دستور داد جمع‌بندی دقیق‌تری درخصوص این کمیته صورت‌ بگیرد و تلاش شود رشته‌های که شانس مدال طلا هستند، با روش‌های انگیزشی تقویت شوند تا شرایط رو به رشد برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو حفظ شود.

نکته دوم در جلسه قبلی هم مطرح شده بود اگر فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای اعزام تیم امید به بازی‌های آسیایی هانگژو ندارد، آن را اعلام کند. البته در جلسه گزارش دادیم در طول ۳ الی ۴ ماه گذشته ۴ جلسه رسمی با فدراسیون فوتبال داشتیم و در آخرین جلسه با حضور تاج، قلعه‌نویی و حیبیب کاشانی داشتیم. قرار بود طی هفته گذشته دوستان سرمربی تیم امید را مشخص کنند ولی احتمالا اختلاف‌نظرهای مختصری در این خصوص وجود دارد و فدراسیون فوتبال باید در این خصوص شفاف‌سازی کند.

باید تا ۳۰ اردیبهشت ثبت‌نام کاروان هانگژو نهایی شود

وی افزود: مسئولان فدراسیون فوتبال درحال برگزاری جلسات مشترکی بین امیر قلعه‌نویی و حبیب کاشانی هستند تا بتوانند سرمربی را انتخاب و تیم را آماده کنند. از طرفی ما برای ثبت‌نام تیم‌ها در بازی‌های آسیایی محدودیت زمانی داریم و با توجه به آخرین فرم‌هایی که توسط مرکز برگزاری بازی‌ها در چین به ما ابلاغ کرد نهایتا تا ۳۰ اردیبهشت ماه فرصت داریم ثبت‌نام را انجام دهیم. بنابراین باید ۲۵، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، اسامی رشته‌ها را اعلام و نفرات را ثبت‌نام کنیم. به همین خاطر در جلسه امروز وزیر ورزش تاکید کرد ظرف این هفته یا نهایتا هفته آینده، آخرین جمع‌بندی بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با فدراسیون فوتبال صورت گیرد. چون اراده کمیته و وزارت ورزش این است که تیم امید در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشد.

تعیین تکلیف کاروان بازی‌های آسیایی تا ۱۰ روز آینده

هاشمی با اشاره به موضوع سوم مطرح شده در جلسه امروز ادامه داد: اعزام رشته‌هایی که شانس قطعی مدال هستند و نیز بررسی این موضوع که آیا دو گروه دیگر به بازی‌ها شود یا خیر، از دیگر مسائل مطرح شده در جلسه امروز بود. هدف ما اعزام کاروانی کیفی به بازی‌هاست. در این خصوص مرکز نظارت و حوزه فنی وزارت ورزش گزارش خود را ارائه کردند و ۲۵ الی ۲۶ اردیبهشت را به‌ عنوان آخرین فرصت مشخص کردیم تا در جلسه بعدی ستاد عالی بازی‌ها که آخرین هفته ما برای ثبت‌نام‌هاست، رشته‌هایی که احتمال کسب مدال در بخش آقایان ندارند، حذف شوند. در برخی رشته‌های توسعه‌ای که احتمال کسب مدال برنز یا رتبه چهارمی دارند، اعزام صورت می‌گیرد. در راستای برابری جنسیتی و افزایش تعداد خانم‌های ورزشکار کاروان ایران، مقرر شد بانوانی که احتمال کسب رتبه‌های چهارم، پنجم یا ششم بازی‌های آسیایی را دارند، به رقابت‌ها اعزام شوند. در نهایت فکر می‌کنم ظرف ۱۰ روز آینده به جمع‌بندی نهایی درخصوص کاروان ایران برسیم و تکلیف را مشخص کنیم.

محبوبیت رشته‌های توپی علت اصلی اصرار به اعزام امیدها

پیش از این قرار بود اگر تیم فوتبال امید مردان به بازی‌های آسیایی اعزام نشد، تیم بانوان اعزام شود. هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا در این خصوص به جمع‌بندی رسیدید یا خیر، گفت: این شرط که اگر آقایان نیایند بانوان اعزام شود نه در این جلسه مطرح شد و نه در جلسه گذشته. اما درخصوص توانایی تیم فوتبال بانوان و جایگاهی که در آسیا دارد، گزارشی ارائه شد و حتی کاظمی‌پور معاون بانوان وزیر ورزش گزارشی در خصوص ارتقای جایگاه تیم فوتبال بانوان ارئه کرد و به نظر می‌رسد این هم در زمره موضوعاتی است که می‌تواند در آخرین بازه زمانی درخصوص اعزام یا عدم اعزام تیم بانوان تصمیم‌گیری کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که با توجه به اعزام کاروان کیفی چه اصراری به اعزام تیم امید به بازی‌هاست که مدال‌آور هم نیست، گفت: نباید فراموش کرد که فوتبال و رشته‌های توپی، محبوبیت خاصی در سطح جامعه دارند. حتی اگر امروز در این رشته مدال نگیریم ولی اراده قوی از فدراسیون فوتبال برای مدال‌آوری ببینیم، قطعا باید حمایت کنیم تا در سال‌های آینده بتوانند کسب سهمیه کنند یا مدال بگیرند. این یک نظر کارشناسی است که تا جایی که می‌توانیم باید رشته‌های توپی را در عرصه رقابت نگه‌داریم چون محبوبیت این رشته‌ها بالاست. به همین خاطر تاکنون کمیته ملی المپیک درخصوص رشته‌های توپی تصمیمی نگرفته است. چون ما بعد از ۳۰ اردیبهشت می‌توانیم در کاروان اعزامی کاهش داشته باشیم ولی نمی‌توانیم افزایش داشته باشیم. بنابراین باید محدودیت‌های زمانی را ملاک عمل خود قرار دهیم و مطابق با آن عمل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha