۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۲
کد خبر: 85103611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرقدس: کار معلم هویت بخشی به جامعه است

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۲
کد خبر: 85103611
امام جمعه شهرقدس: کار معلم هویت بخشی به جامعه است

شهرقدس - ایرنا - امام جمعه شهرستان قدس هویت بخشی به جامعه، جوانان و نوجوانان را از رسالت های معلمان برشمرد و گفت: معلم با هویت بخشیدن به جامعه، تمدن را ساخته و می تواند آینده جهان اسلام را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رضا جوکار شامگاه شنبه در همایش بزرگداشت مقام معلم در شهرستان قدس ضمن تشریح مشکلات معلمان اظهار داشت: معلم چون با خدا برای کار خدایی عهد کرده، از خداوند الگو گرفته و کارش را به درستی انجام می دهد، راه هدایت به سمت نور را درست تشخیص داده و امانت الهی یعنی کودک و نوجوان را هدایت، راهبری و امامت می کند.

وی تاکید کرد: اگر امروز این تریبون، صندلی و کرسی ها در دستگاه قضا، مجلس و هر پست و مقامی در اختیار ما قرار گرفته، همه از کلاس درس معلم بوده است که باید مقام آنها را ارج نهیم.

امام جمعه شهرقدس: کار معلم هویت بخشی به جامعه است


این مسئول افزود: این را به مجلس منتقل کنید که باید بالاترین پرداخت حقوق برای معلمان باشد، در ۱۰ سال اخیر پنج وزیر و چهار سرپرست این وزارتخانه را داشتیم که مطلوب نیست، این نهاد باید ثبات مدیریتی داشته باشد.

جوکار خاطرنشان کرد: یاد شهید مرتضی مطهری را گرامی داشته و همچنین شهیدان محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر که از مقام معلمی به مقامات دولتی رسیدند، یادشان گرامی باد، زیربنایی ترین سنگری که اسلام برای انسان سازی و تربیت کادر مورد نیاز حکومت اسلامی به آن توجه دارد سنگر مدرسه و کلاس درس معلم است.

امام جمعه شهر قدس اضافه کرد: باید والاترین جایگاه و منزلت در جامعه اسلامی از آن معلم باشد، چون معلم میراث دار سلسله نبوت و امامت است، معلم شخصیت جهادی با اخلاص از خود گذشته ای است که همه وجود خود را وقف جامعه و انسانیت کرده است چون می خواهد انسان بسازد.

امام جمعه شهرقدس: کار معلم هویت بخشی به جامعه است

جوکار گفت: در گذشته معلم امین، امامتدار، سنگ صبور و حتی در بسیاری از روستاها پیشنماز مسجد هم بود و باید تلاش کنیم دوباره این منزلت در جامعه احیا شود.

با حمایت امام جمعه و فرماندار مقرر شده هر سال ۲ مدرسه در اختیار این اداره قرار گیرد

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس نیز در این مراسم گفت: در شهرستان‌ قدس با توجه به افزایش هر ساله دانش آموزان، وضعیت خوبی نداریم، اما با حمایت امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهری مقرر شده هر سال ۲ مدرسه از سوی شورای اسلامی و شهرداری در اختیار این اداره قرار گیرد.

مهدی چیوایی افزود: بدعتی که امسال شورای اسلامی و شهرداری قدس پایه ریزی کرد این بود که ما از معلمان در این روز تقدیر نکنیم بلکه دیگران تقدیر کنند و امسال این امر به همت شورای اسلامی، شهرداری و خیرین محقق شد.

مراسم بزرگداشت مقام معلم امروز با حضور امام جمعه شهرستان، نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهدی موعود(عج)، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان شهری در سالن همایش‌های شهرداری قدس برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha