فرماندار: اصحاب رسانه مراغه در خصوص استیضاح شهردار از داوری خودداری کنند

مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به اینکه استیضاح شهردار حق شوراست اما باید بر اساس فرآیند قانونی انجام شود، از اصحاب رسانه شهرستان خواست تا از داوری در این زمینه خودداری کنند. 

به گزارش ایرنا «داود اسدیان» روز یکشنبه در جمع بسیجیان این شهرستان افزود: استیضاح بر اساس ماده ۱۸ قانون شوراها فرآیندی دارد و در مرحله اول باید سوال از شهردار به صورت کتبی ابلاغ شود.

وی ادامه داد: شهردار هم باید به صورت کتبی پاسخ دهد و اگر جواب‌ها برای اعضای شورا قانع‌کننده نبود، باید تذکر کتبی بدهند و اگر هم در عمل اعتنا نشد، جلسه استیضاح برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دستور جلسه و موضوع سوال باید مشخص باشد، اضافه کرد: اگر هم استیضاح شهردار رای آورد، پرونده به هیئت تطبیق می‌رود که فرماندار، رئیس دادگستری و یک نفر نماینده از شهرستان‌های همجوار در آن عضویت دارند و در صورتی که فرآیند به صورت قانونی طی شده باشد، آن را تایید می‌کنند.

فرماندار مراغه با تاکید بر اینکه همه مصوبه‌های شورا باید در هیئت تطبیق با قانون مطابقت داده شود، اضافه کرد: اگر هیئت تطبیق مصوبه‌ای را تایید نکرد و شورا اصرار داشت، برای داوری به هیئت استانی ارسال می‌شود.

«اسدیان» با بیان اینکه داوری رسانه‌ها در خصوص استیضاح شهردار، شهر را به سمت تقابل می‌برد، بیان کرد: هر رسانه حق سوال دارد و به دیده منت در خدمت اصحاب رسانه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه همه می‌خواهند شهر در مسیر پیشرفت قرار گیرد، افزود: اختلاف سلیقه‌ها را نباید به توسعه شهر گره بزنیم و در تنگناها هم می‌توان از بزرگانی چون امام جمعه فاضل و اهل علم شهرستان کمک گرفت.

«اسدیان» با بیان اینکه مسئله استیضاح شهردار در ۶ تا هفت ماه گذشته همواره در افکار عمومی شهرستان وجود داشت، بیان کرد: حتی امام جمعه محترم هم به اعضای شورای اسلامی شهر تذکر دادنده بودند که صبر کنید تا جلسه استیضاح بعد از «روز مراغه» مصادف با ۱۶ اردیبهشت برگزار شود.

فرماندار مراغه همچنین از رسانه‌ها و افراد تاثیرگذار خواست تا برای حفظ آرامش تلاش کنند زیرا اختلاف مانع پیشرفت است؛ به ویژه آنکه در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی کارهای زیادی انجام می‌شود که باید به اطلاع مردم برسد.

به گفته «اسدیان» امید دادن به مردم همواره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار می‌گیرد و بی‌شک تزریق یاس و ناامیدی مانعی بر سر راه پیشرفت شهرستان است.

وی افزود: اگر اعضای شورای اسلامی شهر فرآیند استیضاح را بر اساس قانون طی می‌کردند و گزینه‌ای قوی‌تر از شهردار فعلی داشتند، من هم به عنوان نفر هشتم شورا در کنار آنان می‌ایستادم.

دبیرخانه روز مراغه ضعیف عمل کرد

فرمانده سپاه مراغه نیز در این آیین ضمن انتقاد از دبیرخانه روز مراغه بیان کرد: به عنوان فرمانده سپاه هیچ نقشی در هماهنگی و تصمیم‌گیری‌های روز مراغه نداشتم و حتی به ویژه‌برنامه آن هم دعوت نشده بودم.

سرهنگ یحیی حیدری افزود: در این ویژه‌برنامه یکی از رزمندگان و عضو خانواده شهید شهرستان بدون حضور و اطلاع بنده تجلیل شد و دبیرخانه روز مراغه به دعوت عمومی مردم و مسئولان بسنده کرد.

به گزارش ایرنا «محمد مقتومی» چهل‌ و هفتمین شهردار مراغه در پی یک جلسه استیضاح ۶ ساعته که تا بامداد ۱۲ اردیبشهت به طول انجامید، پس از چند ماه کش و قوس در شورا برکنار شد اما نماینده عالی دولت در شهرستان معتقد است که فرآیند قانونی آن به درستی طی نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha