۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85104805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کبابی های مهدی آباد فک پلمب شدند

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85104805
کبابی های مهدی آباد فک پلمب شدند

ایلام - ایرنا - دادستان ایلام گفت: واحدهای کبابی واقع در مهدی آباد که یه دستور مقام قضایی تمکین کردند، فک پلمب شدند.

عبدالوهاب بخشنده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هفته گذشته تعدادی از واحدهای کبابی روستای مهدی آباد در خروجی شهر ایلام به دستور دادستانی به علت عدم گازسوز کردن واحد صنفی خود پلمب شدند.

وی افزود: مهلت لازم به این واحدها برای گاز سوز کردن محل کسب داده شد، اما در مهلت مقرر این اقدام از سوی صاحبان این صنوف انجام نگرفت و به دستور دادستانی واحدهای متمرد از دستور پلمب شدند.

دادستان ایلام یادآور شد: بعد از پلمب این صنوف، تعدادی از آنها در صدد گازسوز کردن محل کسب خود برآمدند و به دستور دادستانی مغازه این افراد فک پلمب شد، ولی مغازه افرادیکه همچنان فاقد انشعاب گاز هستند، پلمب است.

بخشنده تاکید کرد: مهلت یک هفته ای به کبابی های بخش شباب نیز برای گازسوز کردن مغازه ها داده شده است.

وی ادامه داد: این واحدها نیز در صورت عدم تمکین از دستور پلمب خواهند شد.

بخشنده از این کبابی ها و سایر کبابی های فاقد انشعاب گاز خواست هرچه زودتر نسبت به گازسوز کردن واحد خود اقدام کنند.

وی به همه کبابی ها توصیه کرد: برای جلوگیری از پلمب واحد صنفی، گاز سوز کردن محل کسب خود را در دستور کار و اولویت قرار دهند.

به گزارش ایرنا، کبابی های مهدی آباد باتوجه به اینکه در خروجی شهر ایلام و محل تردد بیشتر خودروهای عبوری هستند، از مشتریان و متقاضیان زیادی برخوردارند.

بیشتر این کبابی ها فاقد انشعاب گاز بوده و سوخت مورد نیاز خود را از هیزم و ذغال حاصل از فرآورده های جنگلی استفاده می کنند و برخی از مشتریان نیز خواهان استفاده از ذغال و هیزم برای کباب مورد درخواست خود هستتد.

این موارد باعث شده است صاحبان این کبابی ها اقدام به قطع درختان جنگلی و تهیه ذغال از این فرآورده های جنگلی کنند که این اقدام باعث تخریب محیط زیست و اعتراض فعالان زیست محیطی و موجب ورود قاطع دادستان به این موضوع مبنی بر گازسوز کردن کبابی و ممنوعیت استفاده از هیزم و فرآورده های جنگلی شد.

مناطق شباب و مهدی آباد از متراکم ترین کبابی های استان با مصرف بالای سوخت جنگلی هستند که ملزم به گازسوز کردن محل کسب خود شده اند.

استان ایلام دارای ۷۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی طبیعی و دست کاشت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha