امامی: ثبت‌نام دبیر خواستِ جامعه کشتی بود/دعوت از روسیه برای حضور در جام تختی

تهران- ایرنا- سخنگوی فدراسیون کشتی با بیان اینکه «علیرضا دبیر» به دنبال تکمیل کارهای ناتمام خود در فدراسیون است، گفت: ثبت‌نام دارنده مدال طلای المپیک سیدنی در انتخابات فدراسیون به خواست خانواده کشتی انجام شد.

«محمدابراهیم امامی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص مسابقات کشتی فرنگی جام تختی اظهار کرد: این رقابت‌ها اهمیت زیادی برای کادر فنی و کشتی‌گیران مدعی دارد زیرا یکی از مهمترین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی است. تا پیش از برگزاری پیکارهای جام تختی، فرنگی‌کاران در مسابقات قهرمانی کشور، ۲ رقابت رنکینگ‌دار و مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کردند و اکنون در چهارمین مرحله این چرخه قرار داریم. نفرات برتر این پیکارها به اردو نهایی تیم ملی دعوت خواهند شد تا برای رسیدن به ترکیب نهایی با ۱۳ نفر دیگر رقابت کنند.

وی ادامه داد: در برخی از اوزان ۲ نفر مدعی حضور دارند که شاید با اعزام آنان به تورنمنت‌های بین‌المللی تکلیف نفر نهایی مشخص شود. همچنین ممکن است با صلاحدید کادر فنی ۲ تیم برای مسابقات جهانی ۲۰۲۳ صربستان و بازی های آسیایی هانگژو بسته شود. البته احتمال اینکه برخی از نفرات به هر ۲ تورنمنت اعزام شوند وجود دارد.

سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها گفت: این روزها نام‌های زیادی برای اعزام به مسابقات جهانی مطرح می‌شود اما من اعلام می‌کنم تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده و کادر فنی صاحب نظر است. هنوز ترکیب نهایی تیم مشخص نشده و نفرات خوبی داریم. بی‌تردید اسامی نفرات نهایی بعد از جام تختی و تورنمنت‌های بین‌المللی اعلام خواهد شد.

امامی با اشاره به اهمیت جام تختی برای کادر فنی نیز گفت: برای کادر فنی و مسوولان فدراسیون بسیار مهم بود که این مسابقات برگزار شود چون بخش مهمی از چرخه انتخابی تیم ملی است.  فدراسیون کشتی و هیئت استان تهران نیز به بهترین شکل ممکن زمینه را برای برگزاری این رقابت‌ها فراهم کرده است.

برگزاری مسابقات کشتی آزاد جام تختی از دیگر مباحث مورد نظر امامی بود. وی در این خصوص گفت: این مسابقات روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه در شهر ارومیه برگزار می‌شود و رایزنی نیز انجام شده تا کشورهای دیگر در این مسابقات شرکت کنند. البته هنوز مشخص نیست که چه کشورهایی اعلام آمادگی می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود چند کشور در جام تختی حضور داشته باشند. از تیم روسیه هم برای حضور در جام تختی دعوت کردیم. 

امامی در خصوص ثبت‌نام دبیر در انتخابات فدراسیون کشتی گفت: دبیر به دنبال تکمیل کارهای خود در فدراسیون کشتی است. دبیر در زمینه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌ها ، فنی و فرهنگی فعالیت خوبی داشته و باید این کارها را تکمیل کند. هم خانواده کشتی و هم اعضای مجمع از دبیر برای انتخابات دعوت کردند. ثبت نام از مدعیان رسیدن به کرسی ریاست فدراسیون امروز ساعت سه به پایان خواهد رسید و اسامی نهایی را منتشر می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha