معاون استاندار: کرمانشاه درگیر طوفان آسیب‌های اجتماعی است

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: این استان هم اینک درگیر طوفانی به نام آسیب‌های اجتماعی است که برای خارج ساختن آن از این وضعیت به مفهومی چون ایثار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، «علی شعبانی» روز دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان طرح های امدادی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد اظهار کرد: فلسفه ایجاد صلیب سرخ و هلال احمر در دنیا براساس واژه ای به نام ایثار پایه گذاری شد و شکل گرفت.

وی افزود: ایده حضرت امام (ره) نیز در تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای حکمرانی مردم است و مردم باید آماده باشند و مسایل کشور را در زمینه های مختلف حل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه اضافه کرد: کمیته امداد، حساب ۱۰۰ امام ، بسیج و نهادهایی از این دست، تماما بر اساس حکمرانی مردم پایه گذاری شده است و فقط دولت نقش تسهیلگری را دارد تا خود مردم بتوانند امورات خود مردم را انجام دهند.

شعبانی ادامه داد: ما به تفکری که شمار داوطلبان جمعیت هلال احمر را پای این کار آورده است در زمینه اجتماعی نیاز داریم و به این مهم هم نیاز داریم که دیگر شهروندان نیز همانند شما به مسایل جامعه نگاه کنند و خودشان را برای دیگران به زحمت اندازند.

معاون استاندار: کرمانشاه درگیر طوفان آسیب‌های اجتماعی است

وی با بیان اینکه مقابله با طوفان آسیب های اجتماعی تنها به دست خود مردم امکان پذیر است گفت: مشکلات اجتماعی و فرهنگی راهکار انتظامی، صلبی و حاکمیتی ندارد و تمام آسیب های اجتماعی کرمانشاه که مال همه ماست و به قشر خاصی تعلق ندارد نیازمند این تفکر است که بقیه شهروندان نیز همانند شما فکر کنند.

شعبانی تاکید کرد: باید این فضا در جامعه فراهم شود تا شهروندان از منافع و آسایش خود گذشته و برای منافع و آسایش همنوع خود فارغ از هرگونه گرایش اجتماعی، سیاسی و دینی و مذهبی پای کار بیایند.

به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم از فعالان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در حوزه های مختلف با اهدای لوح قدردانی شد.

از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه هرسال به عنوان هفته هلال‌احمر نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha