۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85105422
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیشتر قالب‌های شعری در «خاطره‌گرد» وجود دارد

تهران- ایرنا- یک شاعر با بیان اینکه در نخستین کتابش به نام «خاطره‌گرد»، شعرهایی در قالب‌های مختلف سروده است، گفت: از غزل، دو بیتی، رباعی، شعر نیمایی، نو و سپید همه در این کتاب وجود دارد.

سمیه تاج‌الدین درباره نخستین کتابش که با عنوان خاطره گرد منتشر شده است، به خبرنگار کتاب ایرنا گفت: نام این کتاب از دوره‌گرد گرفته شده است. نوشته‌های دیگری دارم که هنوز راغب به کتابی کردن آنها نیستم.

وی درباره قالب شعری کتاب خاطره گرد بیان کرد: این کتاب، شعر است و از غزل، دو بیتی، رباعی، شعر نیمایی، نو و سپید، همه در کتاب وجود دارد. شعرها با موضوع‌های مذهبی، شاعرانه و عارفانه سروده شده است.

همسرم یکی از مشوق‌هایم بود

تاج‌الدین که مادری شاغل است، درباره ادامه حضور در فضای شعر با وجود زندگی که در جریان است، توضیح داد: بخشی از اشعار را در دوران مجردی سرودم. در آن سال‌ها فعالیت هنری بیشتری داشتم. همچنین بعد از ازدواج، همسرم یکی از مشوق‌هایم بود.

این شاعر که هزینه‌های چاپ و انتشار کتاب در شمارگان ۱۰۰ نسخه را پرداخت کرده است، گفت: امیدوارم این کتاب بتواند روی جامعه تاثیر بگذارد. این روزها قیمت کتاب افزایش پیدا کرده است. همچنین بسیاری از مردم حاضر نیستند برای کتاب که کالایی ماندگار است، هزینه کنند. این در حالی است که اکثر افراد روزانه برای خرید خوراکی و تنقلات، بیش از هزینه لازم برای خرید کتاب خرج می کنند. امیدوارم در مدارس هم بتوانم کودکان را به سمت کتاب و کتابخوانی راهنمایی کنم.

وی افزود: به دلیل هزینه بالای کاغذ، قیمت کتاب روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که قدرت مردم برای خرید کتاب کم می‌شود.

تاج‌الدین دوبیتی را که عنوان کتاب بر اساس آن انتخاب شده است، خواند:

گر نیست خنده بر لب سردم، مرا ببخش

من یک هجوم مبهم دردم، مرا ببخش

وقتی که آمدی، خبری از دلم نبود

خرده فروش خاطره گردم، مرا ببخش

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha