زیرساخت‌ها و تجهیزات هلال احمر خراسان‌شمالی باید تقویت شود

بجنورد-ایرنا- نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت کوهستانی این استان و میزان حوادث طبیعی رخ داده نیاز به امکانات و ماشین آلات امدادی را افزایش داده است و باید این زیرساخت ها تقویت شود.

محمد وحیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اختصاص خودروهای امدادی در سه پایگاه امدادی شهرستان های مانه و سملقان، سنخواست و شهر درق در شهرستان گرمه می‌تواند نقش بسزایی در ارائه خدمات به مردم استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: پایگاه های امداد و نجات این استان به تجهیزات و خودروی کمک‌دار امدادی نیاز دارند که در این خصوص تصمیمات لازم نیز گرفته شده است.

وحیدی بیان کرد: با توجه به اقلیم کوهستانی استان محروم و مرزی خراسان شمالی و بروز حوادث متعدد کوهستانی، هلال احمر استان نیازمندتجهیزات جدید است که در این خصوص پیگیری‌های لازم از هلال احمر کشور انجام شده است.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر در لباس‌ سرخ‌رنگ خود بی‌هیچ ادعا و مطالبه‌ای برای زدودن غبار غم و اندوه و محرومیت از چهره کشور بهترین و شیرین‌ترین روزهای زندگی خود را خالصانه وقف کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۸ اردیبهشت‌ ماه هر سال نه‌ تنها در تقویم ایران که در سراسر جهان یادآور تلاش زنان و مردانی است که خدمت به همنوع و تلاش برای پیشگیری و تسکین دردها و مصایب نوع بشر را همچون فریضه‌ای انسانی و الهی چراغ راه زندگی خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی جزو ۱۰ استان حادثه خیز کشور است و جمعیت هلال احمر استان ۲۱ پایگاه ثابت دارد و علاوه بر آن پنج پایگاه امدادرسانی در ایام های پیک سفر از جمله نوروز حادثه های به مسافران و گردذشگران خدمت ارایه می دهد.

امدادگران این جمعیت در سال گذشته به هزار و ۳۵ حادثه دیده در مناطق مختلف خراسان شمالی امدادرسانی کردند که این رقم ۲۶ درصد نسبت به ۱۴۰۰، ۲۶ افزایش یافت.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha