۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85105828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحرکات جدید آمریکا در جنوب اسپانیا با ادعای تقویت روابط راهبردی

تهران-ایرنا- آمریکا و اسپانیا اعلام کردند که ایالات متحده بر اساس توافقنامه‌ای در جهت تقویت روابط راهبردی دوجانبه‌، ناوشکن‌های مستقر خود در جنوب اسپانیا را از چهار فروند به ۶ فروند افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، این توافقنامه تعهدات صورت گرفته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در جلسه‌ای که در ماه ژوئن (خرداد و تیر) در حاشیه اجلاس سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) در مادرید برگزار شد را به همراه دارد.

ناوشکن‌های ایالات متحده مستقر در پایگاه دریایی روتا (Rota) در خلیج کادیس (Cadiz) تنها ناوهایی هستند که بندرگاه دائمی در اروپا دارند.

سفارت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشتی‌ها برای انجام عملیات‌های روزانه در ماموریت‌های مختلفی، از جمله دفاع موشکی بالستیک و جنگ ضدهوایی مستقر شده‌اند.

وزارت دفاع اسپانیا نیز اعلام کرد که این ناوشکن‌ها بدون ایجاد تغییر در ماموریت‌ها، انواع نیروها و یا تغییر حداکثر میزان کارمندان غیرنظامی و نظامی مجاز ایالات متحده تحت توافقنامه همکاری‌ دفاعی، مستقر خواهند شد.

بر اساس این گزارش، سانچز جمعه برای دیدار با بایدن به واشنگتن سفر می‌کند. دستور کار این جلسه شامل حمایت قوی دوجانبه آنها از اوکراین در برابر روسیه، ایجاد علاقه‌مندی به تعمیق همکاری در آمریکای لاتین و دریای کارائیب و بر عهده گرفتن ریاست دوره ای شورای اتحادیه اروپا از ژوئیه تا دسامبر توسط اسپانیا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha