۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1062
کد خبر: 85106135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه «زندگی پس از زندگی» ۲۷ درصد بیننده داشت

تهران- ایرنا- محسن برمهانی معاون سیما در تشریح بازدید برنامه های رمضانی سیما گفت: بینندگان «زندگی پس از زندگی» ۲۶.۷ درصد و «محفل» حدود ۲۰ درصد بوده است. تلاش زیادی برای برنامه «زندگی پس از زندگی» انجام شده که به این جایگاه شاخص رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این مراسم که در محل کمیسیون اصل نود مجلس برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به تولیدات فاخر رسانه ملی، به ویژه در مناسبت های مذهبی و ملی، ویژه برنامه‌های رمضان امسال را نوآورانه و متفاوت با گذشته دانست و اظهار کرد: اقبال جامعه به برنامه‌های دینی و قرآنی فرصتی برای ترویج سبک زندگی ایمانی است.

وی با بیان اینکه طرح ها و اقدامات رسانه ملی در حوزه قرآن، شایسته قدردانی است افزود: فراکسیون قرآن و عترت مجلس، همه تلاش خود را به کار گرفته است تا در کنار برنامه‌های پیش‌بینی شده، ویژه برنامه‌های قرآنی را توسعه دهد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس خاطرنشان کرد: این فراکسیون در دوره‌های مختلف، درصدد فراهم کردن زمینه فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور بوده است؛ امسال هم تلاش می‌کنیم در چارچوب قانون برنامه هفتم، فصل مباحث قرآنی را باز کنیم تا به عنوان یک تکلیف بالادستی طی پنج سال آینده، موجب رونق برنامه‌های قرآنی شود به طوری که شاهد نباشیم کسی قادر به روخوانی و روانخوانی کلام وحی نباشد.

معاون سیما در این جلسه گفت: برگزاری چنین جلسه ای را کمتر شاهد بوده ایم که اهتمامی‌به برنامه‌‎های تلویزیونی شود، برنامه‌هایی که مورد توجه جامعه قرار گرفته باشد و مجلس هم نسبت به آن حساس شود و بخواهد از آن‌ها قدردانی کند.

محسن برمهانی با بیان اینکه از این جهت که وقتی وارد ساختمان مجلس می‌شویم فرض مان بر این است که گزارش بدهیم گفت: بنده توضیحاتی درباره رمضان امسال سیما و همچنین به استناد نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما گزارشی ارائه می‌کنم.

وی تصریح کرد: سازمان صدا و سیما یکی از ارکان تحولی خود را در این دوره، تحول در برنامه سازی و نحوه انتقال مفاهیم و مطالب می‌داند. ما برنامه «محفل» را یک برنامه تحولی می‌دانیم، افزایش مخاطب در برنامه «زندگی پس از زندگی» هم تحول در حوزه مخاطب است. همچنین برنامه «دل آرام» با نحوه پرداختن به موضوع ها و سوژه‌هایش رویکرد تحولی داشت.

وی ادامه داد: همکارانی هم در طراحی این برنامه‌ها داشتیم، عزیزانی از مجموعه‌های مختلف همچون کمیته امداد، شهرداری و اوقاف تا سازمان تبلیغات.

برنامه «زندگی پس از زندگی» ۲۷ درصد بیننده داشت

اما درباره سازمان تبلیغات باید بیشتر بگویم چون سازمان تبلیغات نه فقط در برنامه «محفل» که در قریب به یک سال گذشته که در معاونت سیما مشغول خدمت هستم، در بسیاری از پروژه‌های بزرگ سازمان صدا و سیما که به چشم مخاطب آمده، کنار ما بوده و این خروجی در واقع حاصل همراهی و هم افزایی مجموعه سازمان تبلیغات نیز بوده است.

معاون سیما افزود: در واقع سازمان تبلیغات و سازمان صدا و سیما توانستند با تعریف جبهه فرهنگی مشترک ظرفیت هایشان تجمیع و هم افزا شده تا محصولی را در تلویزیون با مخاطب میلیونی شاهد باشیم.

وی گفت: بر اساس آمار مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، بینندگان افطار ۴۱ درصد و بیننده‌های برنامه‌های سحر هم ۲۲ درصد بوده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس این آمار، بینندگان شب قدر فقط از طریق تلویزیون ـ رقم ۵۰.۵ درصد و مخاطبان ترتیل خوانی رقم ۳۲.۸ درصد بوده است. یعنی یک سوم مردم ایران قرآن را با رسانه ملی تلاوت کردند. بینندگان سخنرانی‌های معارفی ۳۱.۶ درصد و مناجات و ادعیه ۳۲.۲ درصد بوده که این آمار در بین حدود ۱۷ شبکه ملی و البته شبکه‌های استانی تقسیم می‌شود.

برمهانی خاطرنشان کرد: در عین حال بینندگان «زندگی پس از زندگی» ۲۶.۷ درصد و «محفل» حدود ۲۰ درصد بوده است. تلاش زیادی برای برنامه «زندگی پس از زندگی» انجام شده که به این جایگاه شاخص رسیده و خوشبختانه برنامه «محفل» در نخستین تجربه ساخت خود به چنین جایگاهی رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در این نشست، ظرفیت سازمان صداوسیما را مهمترین امکان برای تبلیغ مباحث دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی خواند و اظهار امیدواری کرد: رسانه ملی، بتواند در دوره جدید تحول خود، تولیدات و آثار ارزشمندی به مخاطبان خود ارائه کند.

در حاشیه این نشست، سیدتقی سهرابی معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صداوسیما نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن قدردانی از حمایت های مجلس شورای اسلامی، اقدامات سازمان در دوره تحول را مبتنی بر معارف و آموزه‌های قرآنی برشمرد و ابراز کرد: حوزه مجلس صداو سیما، تلاش می‌کند در اجرای طرح تحول سازمان، از همفکری همه کارشناسان و صاحب نظران به ویژه نمایندگان محترم مجلس که نمایندگان اقشار مختلف هستند، بهره‌مند شود.

وی افزود: در طرح تحول بنا نداریم صرفا بر تعداد و زمان برنامه‌های قرآنی و معارفی بیفزاییم بلکه درصدد هستیم روح قرآن بر تمام برنامه‌ها اعم از ترکیبی، نمایشی و مستند حاکم شود به این معنا که از آموزه‌های وحیانی در ایده‌پردازی، طراحی، ساخت و پخش برنامه‌ها استفاده شده و مجموعه‌ای از تولیدات رسانه‌ای، فرهنگی و هنری، مبتنی بر دستورات قرآن، روی آنتن رادیو و تلویزیون برود.

سهرابی با بیان اینکه در این طرح جامع، گروه‌های سنی مختلف جانمایی ویژه‌ای دارند گفت: قرآن برنامه کامل زندگی بشریت از بدو تولد تا انتهای زندگی است بنابراین مخاطبان شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در هر سنی که هستند این حق را دارند که انگاره‌ها و آموزه‌های دینی و قرآنی را در قالب‌های مختلف و به شیوه‌های هنری گوناگون ببینند و از نزدیک لمس کنند.

در این جلسه، از عوامل تولید برنامه‌های «محفل»، «زندگی پس از زندگی» و «دل آرام» قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha