۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85106302
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

باران بهاری همدان را فرا گرفت

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85106302
باران بهاری همدان را فرا گرفت

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: سامانه بارشی از امروز /سه شنبه/ در همدان فعال شده است و پیش بینی می شود این بارش ها با رگبار و وزش باد در بیشتر نقاط به ویژه شمال غرب استان ادامه یابد.

محمد حسن باقری شکیب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده با رگبار باران، رعد و برق با احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی همراه است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل هواشناسی استان هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد افزود: با تقویت نقطه ای سامانه بارشی در برخی از نقاط استان و به‌ویژه شمال غرب استان، تشدید رگبار باران و رعدوبرق، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها طی ساعاتی از امشب و تا ظهر فردا پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: با توجه به ابرناکی و فعالیت سامانه بارشی دمای روزانه در استان بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد خنک تر می شود.

باقری شکیب گفت: در ۲۴ ساعت گذشته قهاوند و فامنین با ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و اسدآباد و فامنین با پنج درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان بودند.

وی اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است و امشب نیز در سردترین ساعات دمای همدان هفت درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha